ЛеБрон Джеймс, собствениците на бейзболния отбор Бостън Ред Сокс и Ливърпул сключиха партньорство вчера, според което американският баскетболист ще стане миноритарен акционер в английския футболен клуб.

Според сделката, подробности от която не се разкриват, Fenway Sports Management (FSM) ще си партнира с мениджърската компания на Джеймс LRMR Marketing & Branding.

FSM е част от Fenway Sports Group (FSG), оглавяване от Том Хенри и Том Уърнър, която притежава Ред Сокс, Ливърпул, 80% от регионалната медийна мрежа New England Sports Network, и 50% от отбора от Nascar Roush Fenway Racing.

Споразумението ще гарантира на FSM изключителни права да сключват маркетингови и спонсорски сделки от името на Джеймс извън САЩ, както и разработването на брандирани продукти и нови компании носещи името на баскетболиста.

Двете компании обявиха, че Джеймс придобива дял в Ливърпул, но размерът не беше съобщен. Този аспект на сделката изглежда е бил оформен с идеята за общото рекламиране на Джеймс и Ливърпул в някои части от света.

Fenway Sports Group, придоби Ливърпул през октомври като по това време компанията се казваше New England Sports Ventures. Това беше първата сделка на компанията извън САЩ. Сделката с Джеймс пък е първата за FSM, която е подразделението на FSG за маркетинг и продажби на, в която компанията ще представя отделен спортист.

"Ливърпул е един от най-важните клубове в историята на спорта въобще, и аз се радвам да бъда свързан с тази невероятна организация," казва самият Джеймс в изявление.

ЛеБрон Джеймс печели по 15.8 млн. долара на година от Маями Хийт, а според Wall Street Journal годишните му приходи от рекламни договори възлизат на около 30 млн. долара.