Лоши навици за хранене, които трябва да спрете

8950
Лоши навици за хранене, които трябва да спрете

Кухнята ви е пълна със здравословни храни и планирате внимателно храненията си, за да отслабнете. Но не се получава. Звучи ли познато? Най-вероятно това се дължи на лошите хранителни навици, които трябва да преодолеете.

Не сте сигурни откъде да започнете? Първата стъпка е да идентифицирате онези неща, които ви спират по пътя към прогреса – късно хранене, празни калории, много мазнини, не спортувате…

Ако можете да разберете откъде идва проблема, след това лесно ще намерите решение. В повечето случаи най-умният начин да промените лошия хранителен навик е да го замените с по-здравословна практика, която е лесна и ви кара да се чувствате добре.

Приемате диетата като лишения

Много хора асоциират думата диета с лишения и глад. А това съвсем не трябва да е така. И по-скоро не трябва да пазите диета, а да създадете хранителни навици за цял живот.

Това означава, ако ви се дояде шоколад, хапнете малко парче, а не цял блок, ако сте на парти, опитайте тортата, но не си купувайте така без повод. Постепенно заменете лошите храни с полезни и го превърнете в рутина.

Държите нездравословна храна у дома

След като прецените, че е време да подсилим вашето здравословно хранене, създавайте среда за успех. Най-доброто място да започнете е кухнята.

Имате ли висококалорични храни на кухненския плот? Държите ли снаксове в шкафа на нивото на очите? Заемат ли захарните напитки или мазните сладки храни централно място в хладилника?

Ако това е така, скрийте ги, а на плота сложете плодове. В хладилника на нивото на очите съхранявайте кисело мляко, котидж, извара, маслини…

Какво да ядете, ако държите да нахраните мозъка правилно?Като общество сме свикнали да приемаме, че нашата диета оформя талията ни. Но много от нас забравят, че същата тази диета храни мозъка ни и че веществата, които му осигуряваме, оформят нашите мисли и действия


Пренебрегвате калориите, които приемате, докато готвите

Ако обичате да готвите, сте на прав път към по-здравословно хранене, защото контролирате хранителните съставки на порциите.

Но знаете ли колко калории добавяте към ежедневната си диета, когато облизвате лъжицата от буркана с фъстъчено масло, вземете няколко бисквитки, след като са се изпекли, или опитвате една, две, три лъжички от домашната рецепта за песто ... и отново ... и отново? Това може да добави до стотици калории на ден, които не се отчитат.

Вместо това дръжте буркан с вода на плота, когато готвите. След като използвате шпатула, лъжица или готварски прибори, ги поставете във водата, вместо в устата си. Ще запазите съдовете чисти и ще лишите бедрата си от излишни калории.

Разсейвате се, докато се храните

Ако обикновено ядете пред телевизора или лаптопа, вероятно сте разсеяни и изяждате повече от необходимото.

Вместо това увеличете удоволствието от храненето, като се съсредоточите върху храната и ядете бавно. Тази практика, наречена "умното хранене", е ключът към поддържането на здравословно тегло, според много експерти.

Криете се 

Това е много голям проблем и за съжаление, много хора не го осъзнават. Те се хранят здравословно и умерено, когато около тях има хора, но когато са сами, буквално „крадат“ храна, без да осъзнават, че им се лепи.

Помислете дали диетата ви не е прекалено ограничителна и дали реално не стоите гладни, за да стигате до това състояние.

Подлъгвате се по „здравословни“ храни

Много компании рекламират храната си като здравословна, но зад "натурален, без гмо, без мазнини, нула калории" и т.н. се крият много вредни съставки, захар и мазнини. Затова четете етикета и преценете дали това шоколадче е толкова полезно, за колкото се рекламира.

Продължавате да ядете и след като сте се нахранили

Повечето култури приемат чинията да остане празна, което означава, че продължаваме да ядем, дори и да сме сити. Ако ядете бързо, изяждате голямо количество, без да сте усетили, че сте изяли повече от необходимото.

Най-добрият начин да избегнете преяждането е да започнете да се храните по-бавно, за да  усетите ситост. След няколко хапки оставяйте вилицата, режете храната на по-малки парчета и пийте вода между всеки две до три хапки.

Подценявате споделените калории

Ако сте майка, която готви за децата си, вероятно е от време на време да опитвате храната на детето си. Като зает родител, това може да изглежда като най-удобният начин да се храните. Но тази редовна практика може да се окаже причина за някой килограм в повече.

Затова забравете за това похапване и изяждате само нещата, които са в собствената ви чиния.

Изпивате калориите си

Ароматно лате или пенливо капучино може да бъде вкусен начин да започнете деня си, но това означава и повече захар и мазнини повече, отколкото осъзнавате.

Ако добавите и чаша кола на обяд и вечеря, може да се окаже, че сте покрили дневното количество калории. Затова избирайте нискокалорични напитки и вода, вместо газирано.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg