Веригата за бързо хранене, която постави стандартите в сектора - McDonald's, отчита понижение на броя на ресторантите си в САЩ за пръв път от над 40 години насам. От McDonald's обявиха „минимален спад“ в броя на ресторантите си в САЩ от предишното им ниво при 14 300 броя, без да уточняват точната бройка.

Свиването до голяма степен отразява проблемите на търговската верига и сериозната й загуба на позиция спрямо останалите вериги за бързо хранене.

Вижте още: 12 умопомрачителни факта за McDonald's

Компанията се радваше на постоянен ръст в броя на ресторантите си през годините, следствие на концепцията за предлагане на храната си на „достъпни цени“.

Сериозен ръст отбеляза бизнеса на компанията, дори по време на рецесията, следствие на кампанията „меню за долар“.

През последните години обаче, нови вериги за бързо хранене като Chipotle, които се маркетират, като вериги сервиращи по-добра храна заплашват господството на McDonald's.

Потребители се крадат и от веригите с реклама „по-добри бургери“, като Five Guys Burgers и Habit Restaurants.

Успехът на McDonald's в миналото доведе до „естествена свръхувереност“, според Джон Гордън анализатор на сектора за бързо хранене в Pacific Management Consulting Group.

Други проблеми на компанията са свързани с прекалено сложно меню, което води до объркване сред потребителите и по-дълги опашки, както и закъснение на компанията да отразява промяната в потребителските вкусове, смята още специалистът.

През април компанията обяви, че ще затвори 700 слабо представящи се ресторанта по света през тази година.