В презентация пред инвеститори по-рано тази седмица Стив Уин, основател на Wynn Resorts, заяви, че неговата компания е като луксозен бранд, който се концентрира върху хората, които имат пари. Той обясни, че среда, която привлича и предлага услуги на богатите, ще привлече и всички останали.

"На богатите хора им харесва да са единствено сред богати хора," заявява Уин. "Никой не обича да бъде сред бедни хора, особено бедните хора."

Вижте още: Милиардер поучава американците да живеят по-скромно

Това изречение със сигурност ще се разчуе доста като поредния гаф от страна на милиардер, подобно на коментарите от 2014 г. на рисковия капиталист Том Пъркинс, който заяви, че богатите трябва да имат право на повече гласове, когато гласуват.

Изречението на Уин обаче не представлява пълния контекс на неговия коментар.

Той започва, като обяснява, как Wynn Resorts е повече луксозна марка като Louis Vuitton, отколкото казино или хотелска верига.

"Тази компания предоставя услуги на най-горния слой на хазартния свят," казва той. "Ние сме нещо като Chanel или Louis Vuitton, ако използваме едно сравнение с търговията на дребно. За разлика от Chanel и Louis Vuitton обаче, в нашия бизнес ние можем да предоставяме услуги на целия пазар. Като задаваме стандартите си толкова високо, че всеки да иска да идва при нас."

"По-просто казано, на богатите хора им харесва да са единствено сред богати хора. Никой не иска да бъде сред бедни хора, особено бедните хора. Затова се опитваме да направим това място луксозно за всички."

В този случай Уин твърди, че иска да създаде "среда" на богатство, която привлича всякакъв вид хора. Това е доста смислен бизнес план. Само че използването на "бедни хора" от милиардер, който колекционира картини на Пикасо и автомобили Ferrari, вероятно е лош избор на думи.

Вероятно щеше да е по-добре, ако Уин бе използвал езика на Ф. Скот Фицджералд, който описва същата идея във "Великият Гетсби". Богатите, пише Фицджералд, обичат "утешителната близост на милионери. "