Първата жена капитан на кораб в Египет Маруа Елселехдар е възмутена от опитите да бъде набедена за кризата в Суецкия канал, пише BBC.

Веднага след като стана ясно, че огромният контейнеровоз Ever Given е застанал диагонално в канала и го е блокирал, Маруа потърсила повече информация в интернет за инцидента. И с изненада и потрес установила, че според онлайн слухове тя носи вина за случилото се.

"Бях потресена", разказва Маруа. Тя допълва, че по времето на инцидента е работила като първи помощник капитан на кораба Aida 4, който бил на стотици мили от Суецкия канал в Александрия.

Този кораб доставя продоволствия за персонала на фар на Червено море, но също се използва и за тренировки на кадети от Арабската академия за наука, технологии и морски транспорт - регионален университет, ръководен от Арабската лига.

Слуховете за някаква роля на Маруа в инцидента със Суецкия канал били подкрепени в интернет с манипулирани снимки. Оригиналните снимки, които били обект на манипулацията, били от публикация на медията Arab News от 22 март, посветена на успехите на Маруа като първа жена капитан в Египет.

29-годишната Маруа казва, че няма представа откъде е тръгнала фалшивата история и защо тя е била набедена за блокадата в Суецкия канал, посочва БТА.

"Имам чувството, че може би са ме взели на прицел, защото имам успехи като жена капитан или защото съм египтянка, не знам", казва тя.

Блокадата на Суецкия канал генерира загуби от 400 млн. долара на часТоварният кораб, който заседна в Суецкия канал, блокира търговията със стоки на обща стойност 9.6 милиарда долара на ден

Маруа разказва, че страшно обича морето и винаги си е мечтаела да бъде на търговски кораб. След като нейният брат станал кадет в Арабската академия за наука, технологии и морски транспорт, тя кандидатствала и получила разрешение да стане част от обучаващите се там.

Това станало още по времето на президента Хосни Мубарак, който поръчал юридически преглед на въпроса дали жена може да влезе в училището, в което влизали само мъже. През годините на обучение Маруа винаги е била обект на сексизъм. Тя споделя, че за нея е било наистина трудно да се бори сама с всичко това, без то да повлияе на психическото й здраве.

След като се дипломирала, Маруа се изкачила в йерархията и станала първи помощник-капитан. Като такава тя именно ръководила Aida 4, който първи премина през новоразширения Суецки канал през 2015 г. По това време Маруа е била и най-младият капитан, а също и първата египетска жена капитан, преминала през този воден път.

През 2017 г. тя беше наградена от президента Абдел Фатах ас Сиси по време на тържествата за Международния ден на жената.

Когато се появили слуховете, че тя е виновна за кризата в Суецкия канал, Маруа се изплашила, че това ще повлияе на работата и репутацията й като капитан. Тя опровергала информацията и се почувствала по-добре, когато много хора също излезли в нейна защита и опровергали фалшивата новина.

Следващия месец Маруа ще се яви на изпит, за да бъде пълноправен капитан на кораб и тя се надява да стане пример за подражание за жените, които също искат да станат част от търговския флот.