Най-богатият човек в Европа ще похарчи над 1 млрд. долара за универсален магазин в Париж във време, в което други магазини фалират, а потребителите се пренасочват към Amazon.com Inc.

La Samaritaine, който е част от луксозната империя на Бернар Арно LVMH, се очаква да отвори през април, след продължила 15 години модернизация.

Днес компанията представи магазина пред журналисти, показвайки възстановения му блясък в стил Бел Епок.

Преди подобни храмове на потреблението движеха търговията на дребно, но откакто Louis Vuitton придоби обекта през 2001 г., индустрията претърпя доста промени.

Потребителите се пренасочват към онлайн търговията, а в резултат на това вериги универсални магазини, като Macy’s Inc. в САЩ и House of Fraser и Debenhams във Великобритания, закриха десетки свои обекти.

Barneys New York Inc. подаде заявление за защита от кредитори през август. Много от моловете в САЩ са наполовина празни.

Защо обаче той залага на търговията на дребно в Париж?

Накратко казано, заради Китай. Въпреки търговската война със САЩ и протестите срещу Пекин, китайските купувачи подхранват ръста на индустрията на луксозни продукти и са редовни посетители на магазините от марките на LVMH във френската столица.

La Samaritaine е обновен така, че да привлича заможни клиенти от чужбина, пише Bloomberg.

Търговските площи в магазина ще бъдат намалени наполовина, за да се освободи място за петзвездния хотел Cheval Blanc, както и за ресторанти, офиси и спа център, брандиран с марката Christian Dior. Търговските площи ще бъдат запълнени от подразделението на LVMH - DFS.

От DFS прогнозират, че компактният търговски център с малко над 600 марки ще привлича по няколко милиона посетители годишно.

LVMH придоби La Samaritaine през 2001 г., като целта беше да обнови магазина, докато той продължава да работи. Четири години по-късно обаче компанията се отказа от тази идея заради рискове, свързани с безопасността.

Смята се, че LVMH плаща около 225 млн. евро, за да получи контрол над La Samaritaine през 2001 г., а впоследствие придобива останалите акции за неназована сума. След това компанията е похарчила още 750 млн. евро. за обновяването му.