Когато Джон Пол ДеДжория основава John Paul Mitchell Systems през 1980 г., той за кратко е бил без дом и е спял в стар Rolls Royce в Лос Анджелис.

Въпреки това ДеДжория и съоснователят на компанията Пол Мичел успяват да съберат някакси 700 долара и започват да предлагат своя шампоан от врата на врата. Днес Paul Mitchell е компания с годишни приходи в размер на 1 млрд. долара.

За да докаже, че не е просто късметлия, ДеДжория участва в основаването на Patron Spirits през 1989 г. като хоби, а впоследствие създава световен пазар за луксозна текила. Двете му основни марки - Paul Mitchell и Patron, направиха ДеДжория един от най-богатите хора в САЩ с лично състояние, оценявано на 4 млрд. долара.

ДеДжория, който има значителен опит по отношение на продуктите и маркетинга, споделя пред Forbes четири тайни за предприемачите, които искат да създадат марка от световна класа от нулата.

Ето ги и тях:

1. Създайте възможно най-добрия продукт и знайте, че това е най-добрият продукт.

“Вярвайте в себе си и знайте, че предлагате страхотна услуга и страхотен продукт, който ще ви осигури повторни поръчки. Вие никога не продавате – опитвате да го пласирате в ръцете на някого, независимо дали става въпрос за услуга или продукт, знаейки, че е толкова добра/добър, че ще искат да го поръчат отново или ще разкажат на приятел.”

2. Придържайте се към своята визия и бъдете готови за отказ.

“Ще се сблъскате с отказ много пъти. Бъдете готови за това. Независимо колко зле е положението, не позволявайте това да надделее и да ви влияе — продължавайте да вървите към това, което искате да постигнете, независимо от всичко…Трябва да притежавате същия ентусиазъм, когато почукате на врата номер 100, както и когато сте почукали на врата номер 1.”

3. Печелете първите си клиенти отново и отново.

“След като един клиент каже „да”, трябва вече да вложите характер. Отбийте се и им благодарете, уверете се, че всичко е наред …Трябва да обръщате внимание на първите си клиенти — истинско внимание, защото е по-лесно да задържиш клиент, отколкото да спечелиш нов. Тези хора, на които отделяте допълнително внимание, ще бъдат най-добрите ви източници за препоръки, защото те ще ви харесат и ще кажат на някой друг.”

4. Наемайте по един служител, който да изпълнява различни задължения — това прави компанията по-гъвкава, ефективна и изчистена.

“Ако наемате хора, им възлагайте по две или три различни задължения и им плащайте малко повече. Ако нещата се влошат, никога няма да ви се налага да ги уволнявате.”