Много компании насърчават служителите си да правят кратки почивки, за да „презаредят“ по време на работния ден.

Според ново проучване, обаче, тези "микропочивки", които не са свързани с работата, може в крайна сметка да имат обратен ефект върху производителността ви.

Шарлот Фриц, асистент по психология в Портландския държавен университет, заявява пред Harvard Business Review, че тези кратки почивки, в които, например, се обаждате на семейството си, или провеждате други лични телефонни разговори, "понякога са свързани с повишаване на умората."

Когато служителите обаче правят почивки, които са свързани с работата, като обсъждането на работни идеи по време на обяд или дори обсъждането на постиженията на колега, вероятността да имат повече енергия след това е по-голяма.

"Идеята е, че ако вършите нещо, ще се справяте по-добре и ще се чувствате по-добре, ако се концентрирате само върху работата."

Това не означава, че хората не трябва да се разхождат, ако имат нужда от това, но вместо да си вземат кафе или да отидат на обяд и да се "откъснат" от работата, те трябва да "разпуснат", но не и умствено да се изключват, докато все още се предполага, че трябва да работят.

По отношение на отпуските Фриц казва, че те се отразяват добре на здравето на служителите, но след като отпуската свърши, ползотворните ефекти, свързани с нея, отшумяват доста бързо, в рамките на две или три седмици.

За да се извлече максимума от отпуските Фриц смята, че е по-добре да се взимат няколко по-кратки отпуски през годината, вместо това да става наведнъж в една дълга отпуска.

В проучването са участвали само служители, заемащи стандартни офис позиции и не са били включени хора, трудещи се в интензивна работна среда, като болници или заводи.