Всеки автомобил преминава през поредица от тестове, преди да бъде пуснат на пазара.

Някои от тези тестове включват шофиране в екстремни условия, като например на лед и при ниски температури.

Арджеплог, разположен на около 100 км южно от полярния кръг в Швеция, е мястото, на което много европейски и азиатски автомобилни производители провеждат тестовете си.

В района има много езера, чиято замръзнала повърхност осигурява идеалното място за изпитания за производителите на автомобили и техните доставчици, целящи да видят как колите реагират на бруталните зимни условия.

Арджеплог е използван за пръв път като тестова площадка от германската технологична компания Bosch в началото на 70-те години за изпробване на тяхната антиблокираща система (ABS), която разработват от 1969 г.

По традиция Bosch тества автомобилните си технологии в Алпите през зимата, само на няколко часа път с кола от централата на компанията близо до Щутгарт. Но тестването на ABS се оказва трудно в планината, тъй като за това се изискват широки и открити пространства.

Първоначално Bosch провежда тестове на обществени пътища, но се оказва, че не е достатъчно безопасно.

Чия собственост са автомобилните марки по света? Фалити, сливания, сътрудничества...

Тогава компанията открива замръзнало езеро в Арджеплог - малка общност от над 3000 жители в Северна Швеция. След като наблюдават кацането на хидроплани на езерото, представители на Bosch се свързват с местните и скоро след това е създадена първата писта за тестване на автомобили.

Днес почти всеки голям автомобилен производител, включително Land Rover, BMW, Continental, BorgWarner, Fiat Chrysler Automobiles, Opel, GKN и, разбира се, Robert Bosch, има постоянна база в Арджеплог.

От януари до март тази малка общност набъбва от 1800 жители на над 8000, докато автомобилни служители и инженери се струпват в града, за да се възползват от близо 2000 км писти за изпитания.

Изграждането на съоръжението започва през декември, когато ледът е с дебелина около 5-10 см. На 45 см ледът е достатъчно дебел за шофиране, но тестването обикновено не започва, докато той не достигне поне 60 см. При тази дебелина върху ледената повърхност могат да бъдат поставени до 25 тона.

По време на тестовия сезон дебелината на леда се измерва внимателно и се следи с помощта на монтирани на автомобилите радари. Понякога се пробиват дупки под повърхността, за да избие водата и да създаде нови слоеве лед, като това може да доведе до дебелина над 1 метър.

Трасетата се нуждаят от постоянна поддръжка, за която се грижат екипи от техници, работещи на смени денонощно, премахвайки свежия сняг и гарантирайки, че участъците от полиран лед - най-екстремните характеристики на пистата, се поддържат възможно най-хлъзгави.

В Арджеплог има редица хотели, много местни жители също отдават домовете си на служители в автомобилната индустрия, което е основен източник на доходи за тях. Освен това местните жители предлагат обиколки с моторни шейни с екскурзовод, обиколки с кучета, сафари с лос, излети за риболов на лед и възможности за наблюдение на Северното сияние.

Много жители на Арджеплог са наемани от автомобилните производители. Всеки от тях има свои собствени складове, автошколи и писти, които се нуждаят от подготовка и обслужване. Цялата шведска Лапландия се възползва от автомобилната индустрия и нейните над 180 милиона долара, изразходвани всяка година за тази малка общност.

„Много автомобили нямаше да бъдат на пазара, ако не беше Арджеплог,“ казва Филип Талбойс, мениджър на европейските инженерни операции в Jaguar-Land Rover. „Това малко отдалечено място е невероятно важно за индустрията.“