Високоскоростната железопътна линия, която свързва столицата на Тибет Лхаса с град Нинчи в източната част на страната влезе в експлоатация в края на месец юни тази година. Така всички 31 провинции в континенталната част на Китай вече са свързани помежду си с високоскоростни жп трасета, съобщава CNN.

Тибетската линия е с дължина от 435 километра, а изграждането ѝ в автономния регион, който е известен като "Покрива на света", продължи шест години. 90% от трасето се намира на над 3000 метра надморска височина и включва 47 тунела и 121 моста. Те съставляват три четвърти от целия маршрут.

Едно от съоръженията по трасето е мостът Зангму с дължина от 525 метра. Той е най-високият и най-дългият подобен мост в света.

Инвестицията в изграждането на високоскоростната линия възлиза на 5.6 милиарда долара.

По нея ще се движат влаковете Fuxing, които се произвеждат от държавната компания China State Railway Group.

Заради високата надморска височина, на която се движат, те са оборудвани със специална система за поддържане на постоянно ниво на кислорода във вагоните - 23.6%, което е малко над обичайните за повечето населени места по света 21%.

Прозорците им пък са снабдени с висока защита от ултравиолетови лъчи, които също са по-силни на тази височина.

Влаковете, които ще обслужват 9-те гари по трасето, са с хибрино задвижване, което комбинира дизелови и електрически двигатели. Така те могат плавно да преминават през разлзичните участъци, част от които не са електрифицирани.

Пътуването от Лхаса до Нинчи отнема 2.5 часа, а влаковете се движат със скорост от 160 километра в час. Тя е доста по-ниска от обичайната за китайските високоскоростни жп линии, по които мотрисите се движат с до 350 км/ч. Основната причина за това е тежкият терен, през който преминава трасето.