NBC е продала цялото рекламно време за финала по американски футбол на Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ, известен като Супербоул, и дори има списък с чакащи рекламодатели.

През тази година средната цена за 30-секунден рекламен спот по време на мача, който ще се играе на 5 февруари, е била 3.5 млн. долара, като за някои реклами цената дори е достигнала 4 млн. долара.

При средна цена от 3.5 млн. долара, 70-те реклами, които ще текат по време на мача, ще генерират 245 млн. долара брутни приходи, след като бъдат извадени комисионните за рекламните агенции, NBC ще получи малко над 208 млн. долара.

Към тази сума може да се добавят приходите от шестте реклами, които ще бъдат излъчени на полувремето, както и тези от шестте часа преди мача.

От NBC съобщиха, че последният рекламен спот е бил продаден малко след Деня на благодарността. Преди година Fox Sports обяви, че е продала последното си рекламно време преди края на октомври.

От NBC все още разполагат с рекламни спотове за шоуто преди началото на мача, а рекламодателите, които са в списъка на чакащите, ще имат възможност да рекламират, ако други компании се откажат от своето рекламно време.

"Някои от компаниите, които обичайно рекламират по време на финала, ще присъстват и тази година“, казват от NBC. "Автомобилната индустрия ще бъде представена много добре, напитките също. Ще има няколко нови играчи, а други, които са рекламирали редовно, тази година няма да се включват."

От NBC не разкриват нито имената на компаниите, които са купили реклама, нито пък на тези, които са се отказали. Anheuser-Busch InBev, Coca-Cola и Godaddy.com са сред редовните рекламодатели през последните години.

Цената на 30-секундния рекламен спот по време на финала за 2011 г. е била между 2.8 млн. и 3 млн. долара, или над цената от предходната година, която е варирала между 2.5 млн. и 2.9 млн. долара.