На австралийския предприемач Джоди Фокс й било омръзнало да излиза разочарована от магазини за обувки. "Прибираш се вкъщи и си казваш: 'Свършили са моя номер' или 'Нямаха цвета, който исках,' затова си помислих, че трябва да разрешим този проблем," казва тя.

Нейното решение на проблема е Shoes of Prey - онлайн магазин за обувки по поръчка, който в рамките на няколко дни може да осигури определен размер обувки с шарки като на зебра, например, ако имате нужда, и то на по-ниска цена, отколкото бихте очаквали.

Компанията, която е основана през 2009 г. в Сидни, но сега е базирана в Лос Анджелис, предлага над 6 милиона дизайна на обувки за клиентите си чрез съблазнителен уеб интерефейс, което превръща осигуряването на обувки по поръчка в толкова просто нещо, колкото поръчването на пица онлайн.

Shoes of Prey досега е набрала 26 млн. долара финансиране. Обувките се произвеждат във фабрика в Китай, която компанията открива през 2014 г. Обувките обикновено се доставят в двуседмичен срок.

"Целият подход е не толкова диктаторски, колкото при традиционните марки обувки, които ви казват: 'Това ще носите този моден сезон,'" казва един от първите акционери в компанията Илейн Стед от Blue Sky Funds. "Вместо това компанията ви казва: 'Кажете ни каква обувка точно искате, кога я искате и ние ще я направим за вас."