Собственик на ресторант ще заведе почти половината си персонал на пътуване до Пуерто Рико, за да им покаже своята признателност на фона на недостига на работна ръка.

Тереза ​​Милър, която е собственик на Coty's Landing в Сагино, Мичиган, ще предложи на 18 от най-дългогодишните си служители безплатно пътуване през януари.

Ресторантът има общо над 40 служители. „Мислех, че ще бъде хубава малка отплата“, казва Милър пред MLive. Някои от служителите й се разплакват, когато им разказва за пътуването.

Персоналът на ресторанта вече се сблъсква със стресови условия на труд, които се усложняват както от пандемията, така и от недостига на работна ръка. Работниците трябва да се справят с огнища на COVID-19 и свади с клиенти, които отказват да носят маски или да спазват политиките за социално дистанциране.

Това, съчетано с традиционно ниското заплащане и обезщетения в индустрията, води до огромен недостиг на работна ръка, като служителите в ресторанти, които напускат, са на рекордни нива в САЩ.

Това прави работата в индустрията още по-трудна, като останалият персонал е преуморен и немотивиран, а клиентите се оплакват от по-бавно обслужване.

Въздушен тролей е единственият начин да стигнете до ресторант на МалдивитеОт бунгала над водата и частни икономи до спални с прибиращи се покриви за наблюдение на звездите - курортите на Малдивите знаят как да създават лукс

Ресторантите се приспособяват към недостига на персонал, като съкращават работното си време, затварят част от площите и вдигат цените. Те също така увеличават заплати и предлагат различни бонуси, за да задържат служителите си.

„Опитвам се да давам редовно бонуси, особено на Коледа, както и всички онези добри неща, които мога, но нищо подобно в този мащаб“, казва Милър за MLive, говорейки за пътуването до Пуерто Рико. "Това е напълно заслужено. Те вършат добра работа. Те се отнасят към това място като към тяхно."

Милър, която ще затвори ресторанта за една седмица, докато персоналът отсъства, купува Cody's Landing през 2015 г. Тя казва, че близо половината от служителите й са работили там поне три години, а други поне пет.

„Изпитвам уважение към тях и работата, която вършат всеки ден“, казва Милър. „Просто искам да им покажа, че това не остава незабелязано".