В продължение на десетилетия Ritter Sport рекламираше шоколадите си въз основа на тяхната уникална квадратна форма.

Така, когато швейцарската марка Milka се осмели да оспори нейния германски монопол върху квадратните шоколади, бойните линии бяха очертани.

Първоначално Milka постигна победа през 2016 г. като издейства заличаване на патента, но това решение впоследствие беше отхвърлено.

В крайна сметка делото се озова във Федерален съд, където съдиите отхвърлиха иска на Milka и отсъдиха в полза на Ritter Sport.

Предистория

Квадратният шоколад датира от 1932 г., когато идеята за него хрумва на Клара Ритер, според компанията. "Нека произведем шоколад, който може да се побере в джоба на всеки и тежи колкото нормален дълъг шоколад," се предполага, че казала тя (бел. ред. само че на немски).

До 1970 г. Ritter Sport излиза с рекламния слоган "Quadratisch, praktisch, gut", или качествен квадратен шоколад, както обичат да го превеждат от компанията.

В Дубай ще бутилират вода от пустинен въздухАмериканска компания ще използва слънчева енергия, за да превръща въздуха във вода

Семейството патентова формата през 1993 г., така че, когато Milka започва да рекламира квадратен шоколад през 2010 г., се стига до съд.

Milka, която сега е собственост на Mondelez, печели първия рунд в патентния съд, но впоследствие това решение е отменено и патентният съд решава на следващата година, че Ritter може да запази триизмерния си монопол.

Обикновено, една марка не може да търси защита в Германия, ако формата й придава на продукта "съществена стойност". Съдиите по този случаи обаче казват, че Ritter Sport е различна.

Потребителите считат квадратната природа на шоколада за индикация за това откъде е и за неговото качество, заключават те.

Според тях формата няма артистична стойност и не води до разлики в цената.

Тяхното решение означава, че настоящият квадратен шоколад на Ritter Sport може да остане единствения с такава форма от водеща марка по рафтовете в германските магазини.