Главният изпълнителен директор на Тwitter Джак Дорси изгуби 200 000 последователи на профила си, след като собствената му социална мрежа започна прочистване на фалшивите последователи.

Напоследък от Twitter трият така наречените “заключени профили“ като част от инициатива за прочистването на платформата от ботове. Това са профили, които Twitter заключва, ако прецени, че демонстрират подозрително поведение, като пускането на голям брой нежелани отговори или масовото споменаване на потребители.

Този ход идва след кампания на Unilever за борба срещу разпространението на фалшиви последователи. Гигантът в сферата на потребителските услуги обяви миналия месец, че вече няма да работи с интернет инфлуенсъри, които си купуват последователи, за да надуват изкуствено броя на хората, които ги следват в социалните медии.

Фалшивите последователи са особено проблемни за рекламната индустрия. Те могат да заблужават маркетинговите специалисти за успеха на една рекламна кампания. Този феномен също така означава, че рекламодателите харчат ненужно пари, за да достигат до потенциални клиенти, които не съществуват.

Twitter започна да премахва заключените профили в четвъртък, за да повиши “точността и прозрачността” в платформата.

Според аналитичния уебсайт SocialBlade, вчера Дорси е изгубил 226 354 последователи.

Той обаче не е единствената знаменитост, изгубила последователи.

Профилът на президента на САЩ Доналд Тръмп се е разделил с над 300 000 последователи, докато бившият президент Барак Обама е изгубил над 2.3 млн. последователи.

Последователите на попзвездите Кейти Пери и Джъстин Бийбър намаляха с 2.8 милиона и 2.7 милиона, респективно.

С много потребители обаче се е разделил акаунтът на самата платформа Twitter, където броят им е намалял с над 7.7 милиона.

Що се отнася до обикновените профили в Twitter, от микроблога обявиха, че повечето потребителите не би трябвало да отчетат голяма промяна и би трябвало да очакват да изгубят около “четирима последователи или по-малко.”