През март Емануел Пробст бе един от най-добрите клиенти на бензиностанцията в своето селце, посещавайки я два или три пъти седмично, и зареждайки по един резервоар с гориво.

След като получи своя електрически автомобил с удължен пробег (E-REV) Chevrolet Volt, който бе и първият продаден в Европа, швейцарският бизнесмен вече не се нуждае от подобно нещо и не е зареждал бензин в продължение на три месеца! При сегашното ниво на цените на горивата в Европа, сметката на Емануел за бензин е намаляла с внушителните 80 процента.

Като генерален директор на JURA, известната швейцарска компания за производство на кафе и еспресо машини, Емануел използва своя Volt за придвижване от своя дом в Цюрих до работата си в Нидербухситен, както и за шофиране за удоволствие. При общия му пробег от над 2 000 км средният разход е бил 1.2 л/100 км бензин, като първите 60-80 км от всяко пътуване са били изцяло с електрическа енергия.

"Установих, че изразходвам с 80% по-малко бензин и това значително намалява общите ми разходи! По-голямата част от ежедневния ми пробег от 75 км изминавам, използвайки електрическа енергия. При движение в бавен трафик понякога успявам да пропътувам цялото разстояние, без да отделям каквито и да било емисии на вредни газове," допълва Емануел.

От старта на продажбите на Chevrolet Volt собствениците на автомобила по света са спестили общо един супертанкер с гориво. Те са изминали сумарно 65 милиона километра (40 милиона мили) изцяло с електрическо захранване – на практика това е еквивалент на 1 606 обиколки на света на електричество (всяка с дължина от 40 075 км) или 167 пътувания до Луната (всяко с дължина от 384 081 км).

Заедно шофьорите на Chevrolet Volt са спестили над 9.5 милиона литра (2.1 милиона галона) бензин или в парично изражение – над 6.5 милиона евро (8 милиона долара) кумулативно.

"Едно от нещата които обичам най-много в своя Volt е, че не се налага да ходя до бензиностанцията. В първите три месеца, откакто притежавам този автомобил съм използвал само бензина в резервоара, който бе зареден от дилъра," отбелязва Емануел Пробст.

Носителят на множество награди Chevrolet Volt получи и приза „Европейски автомобил на годината 2012”. Той изминава до 80 километра с електрическата енергия, съхранена в литиево-йонната батерия с капацитет от 16 кВтч с нулеви емисии на CO2.

Когато зарядът на батерията на Volt спадне до определено минимално ниво, се активира бензинов мотор, който задвижва генератор, произвеждащ електричество едновременно за задвижване на автомобила и поддържане на това ниво.

По този начин Volt елиминира притесненията от възможността автомобилът да спре на пътя - усещане, характерно за собствениците на електрически автомобили.

Емануел добавя: "Най-голямата полза от подобно решение, за мен се състои в това, че не е необходимо непрекъснато да изчислявам пробега, тъй като мога да пътувам, където си поискам, без да си поставям ограничения.