Този уикенд Singapore Airlines ще спре да извършва легендарния си директен полет от Сингапур до Ню Йорк, който предлага само бизнес класа, на фона на проблемите на авиационния сектор с високите цени на горивата и по-слабото търсене на луксозни полети.

Спирането на директния полет, който превозва пътници от международното летище на Сингапур Чанги до летище Нюарк в рамките на 18.5 часа и струва около 8 800 долара, разочарова ползващите бизнес класа, тъй като те вече ще трябва да пътуват с шест часа повече.

"Разочароващо е, че директният полет до САЩ вече няма да съществува. Смятам, че самолетът бе прилично пълен всеки път когато сме пътували. Времето на полета бе много удобно за хората, които пътуват в командировки," заявява пред CNBC Шийна Махтани, която пътува по работа до Ню Йорк многократно всяка година.

"Полетът на Singapore Airlines през Франкфурт вероятно ще бъде другата възможност за пътуване от Сингапур до Ню Йорк“, според Махтани, но неговото времетраене е над 24 часа.

Въпреки че полетът предлага само бизнес класа и билетите струват повече в сравнение с другия полет, който е с една спирка, изглежда приходите не са достатъчно големи, за да компенсират високите оперативни разходи на компанията, смята експерти от индустрията.

През 2008 г. Singapore Airlines модифицира своя самолет Airbus A340-500, използван за директния полет, така че да разполага със 100 места изцяло бизнес класа.

"При настоящите цени на горивото, да регистрираш печалба от подобни дълги полети е почти невъзможно, дори ако самолетът е само бизнес класа" , смятат от Центъра за Азиатско-тихоокеанска авиация.

Singapore Airlines, която спря и директния си полет до Лос Анджелис в края на октомври, обяви, че остава "силно обвързана" с щатския пазар.

"В последните 2-3 години сме увеличили капацитета си както при полетите до Лос Анджелис, така и при тези до Ню Йорк, използвайки самолети Airbus A380 при полетите през Токио и Франкфурт," е заявил говорител на компанията пред CNBC.