Една година след избухването на огромния корупционен на най-високото ниво в световния футбол, репутацията и финансите на ФИФА все още са обвити в мъгла.

На около 250 км. от централата на ФИФА обаче, прогнозата е много различна за УЕФА, пише Bloomberg.

Започналото в петък във Франция европейско първенство е най-големият турнир в историята с повече отбори, повече мачове и повече градове домакини.

За УЕФА всичко това означава повече пари. Организацията очаква да генерира 2 млрд. евро приходи, в сравнение с приходите в размер на 1.4 млрд. евро отпреди 4 г., когато Полша и Украйна си поделиха домакинството с общо 16 участващи отбора.

Европейското първенство отдавна изостава по популярност и приходи единствено от Световното първенство по футбол. Сега с отбори участници от 24 държави има повече билети за продажба, а телевизионните права за турнира бяха продадени за около 1.05 млрд. евро, или с 25% повече от 2012 г.

Приходите от спонсорски договори скачат с около 40% до 450 млн. долара, според маркетинговия директор на УЕФА Ги-Лоран Епщайн. Останалите приходи ще дойдат от продажба на билети.

За сравнение, телевизионните права за турнира Копа Америка бяха продадени за скромните 112.5 млн. долара. В Азия пък телевизионните права бяха продадени за 10-годишен период, изтичащ през 2020 г. за сумата от 1 млрд. долара.

Зад милиардните приходи от телевизионни права в Европа стои зрителска аудитория от 130 милиона души за ранните мачове, казва Епщайн. Броят на зрителите ще нараснат до 300 милиона до финала на 10 юли в Париж. За сравнение през февруари близо 110 милиона души гледаха финала по американски футбол Супербоул. “Ще осигурим 51 Супербоула в следващия месец ,” казва Епщайн.

Вижте още: Осемте най-добре платени футболисти от Евро 2016

Продажбите на 2.5 млн. билети, или с 1 млн. повече, отколкото бяха налични през 2012 г. ще осигурят останалата част от приходите.

Връщането на турнира в една от най-големите икономики в Европа за първи път от 1996 г. насам е увеличило и спонсорските договори с 40% в сравнение с 2012 г. Сред спонсорите са обичайни за футбола имена като Adidas AG, The Coca-Cola Co. и Carlsberg A/S. Датска пивоварна компания постави турнира в центра на своята рекламна кампания за лятото като ще похарчи за него 80 млн. евро.

За Франция като цяло турнирът е капка в морето. Учени от Лимож са изчислили, че той ще генерира икономически ефект в размер на 1.3 млрд. евро, основно от похарчените от феновете средства.