Засегнатите от инфлацията в САЩ потребители ограничават покупките на по-скъпите пържоли и преминават към по-евтиното пилешко месо в хранителните магазини.

Месопреработвателният гигант Tyson обяви, че "търсенето на пилешко месо е изключително голямо," докато това на по-скъпите разфасовки говеждо месо е намаляло.

От компанията посочиха, че средната й цена на пилешкото месо е нараснала през миналото тримесечие, докато средната цена на телешкото и свинското месо се е понижила, тъй като потребителите се отказват от някои от по-скъпите продукти.

Цените на месото скочиха през 2021 г., но някои артикули поевтиняват в последните месеци.

Потребителското търсене на месо остава високо, казват от Tyson, но потребителите сменят вида месо заради инфлацията. Компанията планира да пусне нови по-евтини опции и да добави към асортимента си нови по-големи разфасовки за потребителите, които търсят стойност, информира CNN Business.

Инфлацията накара KFC да включи пилешки крака в менюто си в КитайГодини наред клиентите на KFC в Китай се чудеха защо веригата не продава пилешки крака, които са деликатес в страната. Сега това вече е факт

Tyson не е единствената компания, която отчита промяна в потребителските навици. Потребителите трябва да се справят с най-високата инфлация от повече от 40 години и на много от тях им се налага да правят компромиси.

От веригата супермаркети Kroger обявиха през юни, че потребителите купуват по-малко неща в магазините, предпочитайки по-евтините фирмени марки на Kroger пред утвърдените и преминават от телешко към свинско месо.

От Walmart казаха през май, че някои потребители са започнали купуват по-малки разфасовки мляко и също да преминават към фирмените марки на веригата.