Когато пътуваш в самолет 10 часа, започваш да забелязваш много неща. Като онази малка дупчица в прозореца или как турболенцията става все по-лоша. А ето и още нещо: прозорците на самолета никога не са в една линия със седалките.

Ако и вие си задавате въпроса защо, ето отговора.

Когато се произвежда един самолет, седалките се поставят в една редица с прозореца. Те са подвижни и всяка авиокомпания решава как ще ги позиционира, за да отговарят на капацитета на самолета и комфорта на пътниците.

Например, Boeing 777 има три реда от по три седалки. Тази подредба се основава на вътрешни проучвания за "усещането за комфорт на пътника", според което често пътници предпочитат да не седят до някого.

Авиокомпании избират различни разположения при сядане - като например популярния две-пет-две през едно (т.е. две места до прозореца и пътеката, пет места в центъра, друг коридор и после още две места в непосредствена близост до прозорец на отсрещната страна). Всичко това води до разминаването на прозорците със седалките.

Авиокомпаниите обикновено се опитват да настанят възможно най-много хора във всеки полет. Доходност и конкурентни цени засягат и местата за сядане, което от своя страна се отразява, както се досещате, на пространство за краката. За кратки полети ценообразуването на билетите обикновено е решаващ фактор, така че авиокомпаниите са склонни да организират седалките така, че да се поберат повече хора в самолета. Поради тази причина шансът да имате пряка видимост от прозореца е малък.