Германският вестник Handelsblatt съобщава, че е получил 100 GB данни от "няколко вътрешни информатори" в Tesla, които показват, че компанията е получила хиляди оплаквания за функциите на своята система Autopilot през последните години. “Колекцията” съдържа 23 000 вътрешни файла с оплаквания от далечната 2015 г. до март 2022 г.

Съобщава се, че в рамките на този период от време автомобилният производител е получил 2400 оплаквания за проблеми със самоускорението и 1500 за такива със спирачната функция. Последните включват 139 сигнала за непреднамерено аварийно спиране и 383 заради фалшиви предупреждения за сблъсък.

Освен това се съобщава, че файловете включват повече от 1000 доклада за катастрофи и таблица с 3000 инцидента, при които водачите са изразили опасения за безопасността на системата за подпомагане на водача. Въпреки че повечето от докладваните инциденти са се случили в САЩ, някои от оплакванията са дошли от собственици в Европа и Азия. От Handelsblatt заявяват, че са се свързали с десетки клиенти, чиито имена попадат в списъка, за да потвърдят информацията, като някои от тях дори са споделили видеоклипове.

Автопилотът на Tesla е невинен!Съдът в Сан Франциско намали глобата на компанията по дело за катастрофа от 2019 г.
Съобщава се, че освен че съдържат подробности за хиляди оплаквания, свързани с безопасността, файловете са включвали и инструкции за служителите как да общуват с клиентите - “да не копират и споделят сигналите за инциденти в имейли или текстови съобщения и да не оставят информацията за тях като запис на гласова поща”. Те са били задължени само устно да обсъждат темата с клиентите.

В писмо, в което се обяснява защо изданието е решило да публикува информацията от “Досиетата Tesla”, главният редактор на Handelsblatt Себастиан Матес заявява, че екип от 12 души е пресявал и оценявал информацията в продължение на шест месеца.

"Данните очертават картината на един пионер в производството на електрически автомобили, който изглежда има много по-големи технологични проблеми, отколкото беше известно досега. Със своя автопилот например. Файловете съдържат хиляди сигнали за усложнения със системите за подпомагане на водача - от оплаквания за внезапно спиране на автомобила при висока скорост до внезапно ускоряване", пише той.

Той казва също така, че екипът му е изпратил на Tesla изчерпателен списък с въпроси, но автомобилният производител е решил да не отговаря. Вместо това Джоузеф Алм, управляващ съветник по съдебните дела на Tesla, заявава, че данните са били откраднати и че не е позволено медиите да разгласяват незаконно получена информация, освен при изключителни обстоятелства. В отговора си той добавя, че компанията смята, че "недоволен бивш служител" е използвал достъпа си като сервизен техник, за да "ексфилтрира информация в нарушение на подписаното от него споразумение за неразкриване на информация", преди да напусне компанията.

Tesla възнамерява да съди този бивш служител за "кражба на поверителна информация и лични данни на служителите".