Lenovo Group Ltd. е изпреварила Apple Inc. през второто тримесечие на годината и вече заема второ място по продажба на смартфони в Китай, който е най-големият пазар за телефони в света.

Lenovo скача от седмо място през първото тримесечие до второ място през второто тримесечие с 11% дял от пазара на смартфони в Китай, показват данни на IDC.

Делът на Apple пък е намалял от 19 на 10%, според IDC. Лидерът по продажби на смартфони в Китай е Samsung Electronics Co., който контролира с 19% от пазара, колкото и през първото тримесечие.

Lenovo, която е вторият най-голям производител на персонални компютри в света, след Hewlett-Packard Co., разширява дейността си по отношение на смартфоните, таблетите и телевизорите.

“Lenovo отчита силно второ тримесечие благодарение на ръста в продажбите на смартфони през оператори и на усилията кото полага в продажбите на дребно,” според анализатори на IDC.

Акциите на Lenovo, която има централи в Пекин и Морисвил, Северна Каролина, поскъпват с 23% от началото на годината.

Свиването на пазарния дял на Apple се дължи на “сезонни фактори” и на спад след силното първо тримесечие, в което China Telecom Corp стана вторият партньор на компанията в страната.

Базираната в Шенжен ZTE Corp. се придвижва от четвърто на трето място, докато Huawei Technologies Co. пада от трето на пето.

През второто тримесечие на 2012 г. продажбите на смартфони в Китай за първи път надхвърлят тези на обикновените телефони с 44.4 млн. броя, или 51% от продадените общо 87 млн. броя.