Huawei с прогнози за 42% ръст в приходите от продажби през 2016

2757
Huawei с прогнози за 42% ръст в приходите от продажби през 2016

Huawei Consumer Business Group (CBG) представи очакваните финансови резултати за 2016 г. За миналата година компанията предвижда приходи от продажби в размер на 178 млрд. юани - 42% повече от предишната година, постигайки стабилен растеж за пета поредна година.

Доставките на смартфони са достигнали 139 милиона бройки, с 29% ръст на годишна база; според IDC, нарастващото темпо на глобалния износ на смартфони е само 0.6% през 2016 г., което означава, че Huawei превъзхожда цялостния пазар.

Ричард Ю, изпълнителен директор на Huawei CBG, коментира: „Въпреки тежките условия на пазара, Huawei CBG продължава расте с водещи темпове в индустрията. Това може да бъде отдадено на нашия потребителски ориентиран подход да се фокусираме върху създаването на стойностни иновации, както и на нашия дългосрочен ангажимент в създаването на една премиум марка, подсилвайки нашите глобални канали и способности за предоставяне на услуги.

През 2017 г. ще подсилим нашата мрежа за доставки, каналите за дистрибуция, научноизследователската и развойна дейност, услугите и още няколко сфери, необходими за да рационализираме нашата работа, подобрим ефикасността на вземане на решения и тяхното приложение, дадем тласък на стратегията ни за интернационализация и проактивно да развиваме бъдещ капацитет.“

Фокус върху смислени иновации и водещи технологични трендове

Докато глобалната смартфон индустрия забавя темпове и губи иновации, Huawei CBG се развива върху своето продуктово лидерство и извежда нова тенденция на индустриална иновация чрез новаторски процеси в критични зони на технологията.

През 2016 г. Huawei CBG се фокусира върху разработването на смислени иновации и постигна пробиви в областта на операционната система (EMUI интерфейс, базиран на Андроид), технология на двойната камера, изкуствен интелект и други.

Huawei представи EMUI 5.0 – софтуер, който е интегриран с чипсета Kirin и съдържа над 20 Huawei патентовани технологии, за да се възползва максимално от комбинацията от софтуер и хардуер. Това включва силно оптимизирана система за разпределяне на ресурси, контролирана от смарт учаща се система и допълнително оптимизирани системни приложения на Android – разрешавайки дълготрайния недостатък в представянето на Android и носейки изцяло ново Android изживяване на потребителите.

В сферата на  фотографията, Huawei и Leica създадоха заедно през 2016 г. две поколения системи с двойна камера, започвайки нов тренд в смартфон фотографията и вдигайки летвата за качество на изображенията, което направи сериите Huawei P9 и Mate 9 известни сред потребителите.

През септември 2016 г., Huawei също основа т.нар. Max Berek иновативна лаботатория с Leica. В бъдещето, тази иновативна лаборатория ще извършва съвместни проучвания и разработки в сферите на оптичните системи, алгоритмите по образна диагностика, виртуалната и добавената реалност.

В областта на изкуствения интелект, Huawei се фокусира върху интелект на възприятията, на познанията и изчислителна интелигентност, като създаде система за изкуствен интелект на базата на колаборация между софтуер, устройството и облак. 

Huawei също така постигна технологични пробиви в сферите на сензорните алгоритми, компютърното зрение, търсачките, семантичното разбиране и въведе интелект на обстоятелствата , който може да осигури по-умни услуги на потребителите в различни ситуации. Производителят създаде също функция за търсачка на началния екран, която позволява на потребителите да получат повече резултати с по-голяма точност за по-кратък период от време.

Благодарение на тези технологични постижения, флагманските продукти, като P9, Mate 9 и Honor 8 на Huawei, получиха международно признание от потребителите. Глобалните доставки на Huawei P9 и P9 Плюс надвишиха 10 милиона бройки продажби, правейки ги първите флагшип смартфони на Huawei, които постигат този рекорд.

Скоро след това, представената серия Huawei Mate 9 през ноември 2016 г., достигна поразителен интерес и продажбите през първите два месеца бяха с 50% по-високи от тези на Mate 8 за същия период. Смартфонът Honor, представляван от Honor Magic, е популярен също сред потребителите и представя практиките на Huawei в различни форми на бъдещия интелигентен телефон.

Междувременно, облачно-базираната екосистема на Huawei за клиентско обслужване се формира в Китай, предлагайки глобални бизнес възможности на разработчиците и формирайки нова отворена прозрачна екосистема. Днес Huawei CBG има над 200 милиона мобилни потребители в облачното пространство и над 220 000 регистрирани разработчици. Партньорите на компанията споделят над 2.8 милиарда юани от приходите през 2016 г. чрез облачните услуги на Huawei.

Допълнителни канали и услуги допълват изграждането на Huawei като глобален бранд във високия ценови клас

За информация за предварителни продажби, техническо обслужване и след-продажбени услуги, Huawei изгради пет глобални центъра за обслужване на клиенти,  които покриват 105 държави чрез телефонни услуги. Компанията също така има над 460 сервизни магазина, разпределени в 45 страни по света. Според статистики с проучвания на IPSOS, Huawei се класира на първо място по потребителско удовлетворение в Китай, Полша, Мексико, Египет и много други държави.

Създадени, за да поддържат целия жизнен цикъл на устройствата с марка Huawei, облачните услуги на компанията предоставят сигурни, разнородни услуги с качествено съдържание и приложение на глобалните си потребители. През 2016 г. Huawei CBG оптимизира допълнително своите предварителни и следпродажбени услуги. През миналата година магазинът за приложения на Huawei предостави общо 45 милиарда приложения, допринасяйки за затвърждаване на клиентската лоялност.

В момента онлайн магазинът за приложения предоставя най-добрата система за сигурност в индустрията с четирислоен, с гаранция за безопасност механизъм на разработчиците, потвърждаване на истински имена, системни проверки, човешки преглед и обратна връзка от потребителите, справяйки се с над 240,000 рискови приложения през 2016. Облачно-базираните услуги за международните пазари са в процес на изграждане.

Наскоро Huawei лансира успешно онлайн теми и заключени екрани в над 170 страни. Те спомогнаха да се диверсифицира бизнеса в различните континети  и да се разширят основните облачни услуги на Huawei в световен мащаб.

Относно каналите за дистрибуция, Huawei подобри значително своя капацитет на открития пазар и делът на продажбите на свободните пазари се покачи до 71% през 2016 г., с 13% повече от 2015 г. Глобалната мрежа за продажби на дребно на Huawei сега има над 70,000 магазина. Производителят е създал дълготрайни стабилни партньорства със стотици дистрибутори и търговци на дребно по света.

За утвърждаване на бранда Huawei стартира няколко глобални световни маркетинг кампании през миналата година, които покриха сфери като дизайн, мода, развлечение, спорт и други с целта да резонират с начина на живот на разнородните целеви аудитории на компанията. Huawei успя успешно да привлече глобалната футболна икона Лионел Меси за посланик на компанията, както и холивудските звезди Хенри Кавил и Скарлет Йохансон като посланици на P9.

Компанията също си партнира с интернационалната модна платформа VOGUE и други модни събития по света.
Стойността на бранда Huawei е призната от глобални организации. Huawei отново беше класиран в класацията „Top 100 Global Brands“ на Interbrand, заемайки 72-ро място; в същото време влезна и на 50-то място в класацията на BrandZ „Top 100 Most Valuable Global Brands“.

Според проучвания на IPSOS, глобалното разпознаване на Huawei се е покачило от 76% на 81% през 2016 г. Предпочитанията и препоръките на чуждестранните потребители спрямо Huawei са се покачили с 66.7% и респективно 100% от 2015 г. „Лъскав дизайн“, „модерен“ и „мощна иновативност“, се превръщат прогресивно в ключови думи, с които чуждестранните клиенти свързват смартфоните на Huawei. Проучване показа, че 31% от чуждестранните потребители на Huawei принадлежат към топ 30-те процента на хората с най-висок доход в своите държави. 

Huawei CBG разширява успеха си на европейския пазар на устройства от висок клас и постига балансирано и стабилно развитие на глобалната сцена

Като допълнение на нарастващото продуктово лидерство и влияние на премиум марка на глобалния пазар, Huawei CBG разшири успехите си на европейския пазар във високия клас устройства през 2016 г. и постигна балансиран растеж на множество пазари по света. Глобалните доставки на смартфоните Huawei се равняват приблизително на вътрешните доставки, като тези от среден и висок клас са се покачили на 36% от общите доставки. 

Спрямо данни, споделени през октомври 2016 г. от Gffk, глобалният дял на смартфон пазара на Huawei се е покачил с 11.3%.

В Европа Huawei CBG постигна страхотни пробиви на пазара на флагман устройства, благодарение на силните продажби на P9 и P9 Плюс. Данни на Gffk показват, че в момента Huawei държи над 15% от пазарния дял в 33 държави и над 20% в още 18 държави, близо половината от които са европейски страни.

В Североизточна и Западна Европа, пазарният дял на Huawei задмина 15% и респективно 10%. Специфично в някои северни европейски държави, Huawei има водещ пазарен дял. В Обединеното Кралство, Франция, Германия и други ключиви пазари на първокласните марки, Huawei реализира значителен прогрес. В Китай, пазарният дял на Huawei задмина 20% за първи път през ноември 2016 г. В Африка, Латинска Америка и Близкия Изток, Huawei постигна над или близо до 15% пазарен дял.

В допълнение към своя смартфон бизнес, през 2016 г. Huawei проактивно се разви в сфери като персоналните компютри/таблети, технологични преносими аксесоари, смарт домове, „Интернет на колела“ (Internet of Vehicles - IoV). Иновативни продукти като MateBook също получиха позитивен отклик сред клиентите. Таблетният бизнес на компанията нарасна драстично, въпреки негативните  условия през 2016 г. и записа силно представяне в областите на комуникация към бизнеса и потребителите.

Общият износ надвиши цифрата от 10 милиона бройки с 90% растеж на годишна база. За смарт домовете, HiLink-базираната смарт еко-платформа, беше интегрирана от лидери в сферата като Haier, Gree и др., формирайки екологичен прототип. Автомобилните иновации на Huawei също привлякоха международни марки като Audi и Volkswagen.

През 2017 г. Huawei CBG ще продължи да поставя нуждите на клиентите си на първо място и да засилва способностите си в каналите за дистрибуция, продажбите на дребно, бранда, маркетинга и услугите. Това ще укрепи нейната бизнес платформа и рационализира операциите и клиентските услуги.

Междувременно, Huawei е добре позиционирана да продължи с присъствието на пазарите на смартфони, технологични аксесоари, смарт домове и облачни услуги, превръщайки се в доставчик на крайни решения и платформи, и предлагайки на потребителите по-удобен и интелигентен начин да свързават начина си на живот чрез технологиите. Компанията ще продължи да надгражда своите основни способности да управлява бъдещето и да се превърне в популярен и предпочитан културен и технически бранд за клиентите.  

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...