Huawei с прогнози за 42% ръст в приходите от продажби през 2016

2784
Huawei с прогнози за 42% ръст в приходите от продажби през 2016

Huawei Consumer Business Group (CBG) представи очакваните финансови резултати за 2016 г. За миналата година компанията предвижда приходи от продажби в размер на 178 млрд. юани - 42% повече от предишната година, постигайки стабилен растеж за пета поредна година.

Доставките на смартфони са достигнали 139 милиона бройки, с 29% ръст на годишна база; според IDC, нарастващото темпо на глобалния износ на смартфони е само 0.6% през 2016 г., което означава, че Huawei превъзхожда цялостния пазар.

Ричард Ю, изпълнителен директор на Huawei CBG, коментира: „Въпреки тежките условия на пазара, Huawei CBG продължава расте с водещи темпове в индустрията. Това може да бъде отдадено на нашия потребителски ориентиран подход да се фокусираме върху създаването на стойностни иновации, както и на нашия дългосрочен ангажимент в създаването на една премиум марка, подсилвайки нашите глобални канали и способности за предоставяне на услуги.

През 2017 г. ще подсилим нашата мрежа за доставки, каналите за дистрибуция, научноизследователската и развойна дейност, услугите и още няколко сфери, необходими за да рационализираме нашата работа, подобрим ефикасността на вземане на решения и тяхното приложение, дадем тласък на стратегията ни за интернационализация и проактивно да развиваме бъдещ капацитет.“

Фокус върху смислени иновации и водещи технологични трендове

Докато глобалната смартфон индустрия забавя темпове и губи иновации, Huawei CBG се развива върху своето продуктово лидерство и извежда нова тенденция на индустриална иновация чрез новаторски процеси в критични зони на технологията.

През 2016 г. Huawei CBG се фокусира върху разработването на смислени иновации и постигна пробиви в областта на операционната система (EMUI интерфейс, базиран на Андроид), технология на двойната камера, изкуствен интелект и други.

Huawei представи EMUI 5.0 – софтуер, който е интегриран с чипсета Kirin и съдържа над 20 Huawei патентовани технологии, за да се възползва максимално от комбинацията от софтуер и хардуер. Това включва силно оптимизирана система за разпределяне на ресурси, контролирана от смарт учаща се система и допълнително оптимизирани системни приложения на Android – разрешавайки дълготрайния недостатък в представянето на Android и носейки изцяло ново Android изживяване на потребителите.

В сферата на  фотографията, Huawei и Leica създадоха заедно през 2016 г. две поколения системи с двойна камера, започвайки нов тренд в смартфон фотографията и вдигайки летвата за качество на изображенията, което направи сериите Huawei P9 и Mate 9 известни сред потребителите.

През септември 2016 г., Huawei също основа т.нар. Max Berek иновативна лаботатория с Leica. В бъдещето, тази иновативна лаборатория ще извършва съвместни проучвания и разработки в сферите на оптичните системи, алгоритмите по образна диагностика, виртуалната и добавената реалност.

В областта на изкуствения интелект, Huawei се фокусира върху интелект на възприятията, на познанията и изчислителна интелигентност, като създаде система за изкуствен интелект на базата на колаборация между софтуер, устройството и облак. 

Huawei също така постигна технологични пробиви в сферите на сензорните алгоритми, компютърното зрение, търсачките, семантичното разбиране и въведе интелект на обстоятелствата , който може да осигури по-умни услуги на потребителите в различни ситуации. Производителят създаде също функция за търсачка на началния екран, която позволява на потребителите да получат повече резултати с по-голяма точност за по-кратък период от време.

Благодарение на тези технологични постижения, флагманските продукти, като P9, Mate 9 и Honor 8 на Huawei, получиха международно признание от потребителите. Глобалните доставки на Huawei P9 и P9 Плюс надвишиха 10 милиона бройки продажби, правейки ги първите флагшип смартфони на Huawei, които постигат този рекорд.

Скоро след това, представената серия Huawei Mate 9 през ноември 2016 г., достигна поразителен интерес и продажбите през първите два месеца бяха с 50% по-високи от тези на Mate 8 за същия период. Смартфонът Honor, представляван от Honor Magic, е популярен също сред потребителите и представя практиките на Huawei в различни форми на бъдещия интелигентен телефон.

Междувременно, облачно-базираната екосистема на Huawei за клиентско обслужване се формира в Китай, предлагайки глобални бизнес възможности на разработчиците и формирайки нова отворена прозрачна екосистема. Днес Huawei CBG има над 200 милиона мобилни потребители в облачното пространство и над 220 000 регистрирани разработчици. Партньорите на компанията споделят над 2.8 милиарда юани от приходите през 2016 г. чрез облачните услуги на Huawei.

Допълнителни канали и услуги допълват изграждането на Huawei като глобален бранд във високия ценови клас

За информация за предварителни продажби, техническо обслужване и след-продажбени услуги, Huawei изгради пет глобални центъра за обслужване на клиенти,  които покриват 105 държави чрез телефонни услуги. Компанията също така има над 460 сервизни магазина, разпределени в 45 страни по света. Според статистики с проучвания на IPSOS, Huawei се класира на първо място по потребителско удовлетворение в Китай, Полша, Мексико, Египет и много други държави.

Създадени, за да поддържат целия жизнен цикъл на устройствата с марка Huawei, облачните услуги на компанията предоставят сигурни, разнородни услуги с качествено съдържание и приложение на глобалните си потребители. През 2016 г. Huawei CBG оптимизира допълнително своите предварителни и следпродажбени услуги. През миналата година магазинът за приложения на Huawei предостави общо 45 милиарда приложения, допринасяйки за затвърждаване на клиентската лоялност.

В момента онлайн магазинът за приложения предоставя най-добрата система за сигурност в индустрията с четирислоен, с гаранция за безопасност механизъм на разработчиците, потвърждаване на истински имена, системни проверки, човешки преглед и обратна връзка от потребителите, справяйки се с над 240,000 рискови приложения през 2016. Облачно-базираните услуги за международните пазари са в процес на изграждане.

Наскоро Huawei лансира успешно онлайн теми и заключени екрани в над 170 страни. Те спомогнаха да се диверсифицира бизнеса в различните континети  и да се разширят основните облачни услуги на Huawei в световен мащаб.

Относно каналите за дистрибуция, Huawei подобри значително своя капацитет на открития пазар и делът на продажбите на свободните пазари се покачи до 71% през 2016 г., с 13% повече от 2015 г. Глобалната мрежа за продажби на дребно на Huawei сега има над 70,000 магазина. Производителят е създал дълготрайни стабилни партньорства със стотици дистрибутори и търговци на дребно по света.

За утвърждаване на бранда Huawei стартира няколко глобални световни маркетинг кампании през миналата година, които покриха сфери като дизайн, мода, развлечение, спорт и други с целта да резонират с начина на живот на разнородните целеви аудитории на компанията. Huawei успя успешно да привлече глобалната футболна икона Лионел Меси за посланик на компанията, както и холивудските звезди Хенри Кавил и Скарлет Йохансон като посланици на P9.

Компанията също си партнира с интернационалната модна платформа VOGUE и други модни събития по света.
Стойността на бранда Huawei е призната от глобални организации. Huawei отново беше класиран в класацията „Top 100 Global Brands“ на Interbrand, заемайки 72-ро място; в същото време влезна и на 50-то място в класацията на BrandZ „Top 100 Most Valuable Global Brands“.

Според проучвания на IPSOS, глобалното разпознаване на Huawei се е покачило от 76% на 81% през 2016 г. Предпочитанията и препоръките на чуждестранните потребители спрямо Huawei са се покачили с 66.7% и респективно 100% от 2015 г. „Лъскав дизайн“, „модерен“ и „мощна иновативност“, се превръщат прогресивно в ключови думи, с които чуждестранните клиенти свързват смартфоните на Huawei. Проучване показа, че 31% от чуждестранните потребители на Huawei принадлежат към топ 30-те процента на хората с най-висок доход в своите държави. 

Huawei CBG разширява успеха си на европейския пазар на устройства от висок клас и постига балансирано и стабилно развитие на глобалната сцена

Като допълнение на нарастващото продуктово лидерство и влияние на премиум марка на глобалния пазар, Huawei CBG разшири успехите си на европейския пазар във високия клас устройства през 2016 г. и постигна балансиран растеж на множество пазари по света. Глобалните доставки на смартфоните Huawei се равняват приблизително на вътрешните доставки, като тези от среден и висок клас са се покачили на 36% от общите доставки. 

Спрямо данни, споделени през октомври 2016 г. от Gffk, глобалният дял на смартфон пазара на Huawei се е покачил с 11.3%.

В Европа Huawei CBG постигна страхотни пробиви на пазара на флагман устройства, благодарение на силните продажби на P9 и P9 Плюс. Данни на Gffk показват, че в момента Huawei държи над 15% от пазарния дял в 33 държави и над 20% в още 18 държави, близо половината от които са европейски страни.

В Североизточна и Западна Европа, пазарният дял на Huawei задмина 15% и респективно 10%. Специфично в някои северни европейски държави, Huawei има водещ пазарен дял. В Обединеното Кралство, Франция, Германия и други ключиви пазари на първокласните марки, Huawei реализира значителен прогрес. В Китай, пазарният дял на Huawei задмина 20% за първи път през ноември 2016 г. В Африка, Латинска Америка и Близкия Изток, Huawei постигна над или близо до 15% пазарен дял.

В допълнение към своя смартфон бизнес, през 2016 г. Huawei проактивно се разви в сфери като персоналните компютри/таблети, технологични преносими аксесоари, смарт домове, „Интернет на колела“ (Internet of Vehicles - IoV). Иновативни продукти като MateBook също получиха позитивен отклик сред клиентите. Таблетният бизнес на компанията нарасна драстично, въпреки негативните  условия през 2016 г. и записа силно представяне в областите на комуникация към бизнеса и потребителите.

Общият износ надвиши цифрата от 10 милиона бройки с 90% растеж на годишна база. За смарт домовете, HiLink-базираната смарт еко-платформа, беше интегрирана от лидери в сферата като Haier, Gree и др., формирайки екологичен прототип. Автомобилните иновации на Huawei също привлякоха международни марки като Audi и Volkswagen.

През 2017 г. Huawei CBG ще продължи да поставя нуждите на клиентите си на първо място и да засилва способностите си в каналите за дистрибуция, продажбите на дребно, бранда, маркетинга и услугите. Това ще укрепи нейната бизнес платформа и рационализира операциите и клиентските услуги.

Междувременно, Huawei е добре позиционирана да продължи с присъствието на пазарите на смартфони, технологични аксесоари, смарт домове и облачни услуги, превръщайки се в доставчик на крайни решения и платформи, и предлагайки на потребителите по-удобен и интелигентен начин да свързават начина си на живот чрез технологиите. Компанията ще продължи да надгражда своите основни способности да управлява бъдещето и да се превърне в популярен и предпочитан културен и технически бранд за клиентите.  

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg