Google постави виртуалния асистент в основата на последните си смартфони, предаде ВВС.

Двата телефона Pixel са първите мобилни телефони, които задействат Google Assistant чрез натискане на home бутоните им, подобно на Siri на Apple. Home говорителят позволява на същия инструмент за изкуствен интелект да бъде контролиран без използването на тъчскрийн. Той конкурира Echo на Amazon.

Освен това Google представи нов инструмент за виртуална реалност и 4К медия стриймър. Асистентът има две ключови предимства пред конкурентните системи. Първо, той може да води разговор, при който един въпрос или команда произлиза от последния вместо да разглежда изолирано всяко искане. Второ, основава се на базата данни на Google Knowledge Graph, която свързва информация за над 70 млрд. факта и се използва от четири години.

Но американската компания ще трябва да се справя с безпокойството на клиентите за личните им данни и да ги убеди, че чатът с виртуалния асистент има предимства пред използването на индивидуални приложения.

Google вече предлага асистента като част от приложението си за чат Allo, но софтуерът беше инсталиран само върху малка част от телефоните.

По-умни телефони

Решението телефоните да носят името Pixel вместо Nexus бележи скъсване с миналото и цели да покаже, че са били проектирани в рамките на компанията, а не от друг производител. Устройствата се предлагат в два размера – или 5 инча (12.7 см), или 5.5 инча (14 см) и с OLED екран.

Google съобщи, че 12.3 мегапикселовата задна камера е най-добрата на пазара, като това твърдение било доказано от независим тест на DxO Labs. Допълнителна привлекателна характеристика е възможността за неограничено съхраняване на снимки.

Google обърна специално внимание на стъклено-алуминиевото тяло на устройствата и отбеляза специално наличието на жак за слушалки за разлика от последните модели на Apple и Motorola. За разлика от повечето телефони, използващи Android, Pixel и Pixel XL ще инсталират автоматично операционна система и ъпдейти за сигурност, веднага щом излязат.

Но поне засега наличието на асистента е това, което прави телефоните уникални. Потребителите могат например да попитат кои филми дават в близките кина и след отговора да кажат: „Искаме да заведем децата“, за да стеснят селекцията.

„Воденето на разговор, при който задаваш въпрос и след това поставяш още въпроси, е много по-естествен начин за взаимодействие и смятам, че това ще осигури по-добри преживявания на потребителите“, казва Брайън Блау от консултантската компания Гартнър.

Когато бъдат пуснати в продажба на 20 октомври, телефоните Pixel ще струват 764 долара, а Pixel XL – 917 долара.

Месец по-късно Google ще представи Daydream View. Устройството за виртуална реалност ще използва Pixel и други нови съвместими телефони като дисплей. NFC (near-field communication) чип автоматично поставя устройството в режим на виртуална реалност, когато бъде инсталиран вътре.

Според Google умните говорители са на път да се превърнат в огромна категория. Но Home навлиза на пазара близо две години след Echo. Wi-fi говорителят се активира чрез въвеждането на „OK Google”, след което потребителите могат да го използват, за да получават отговори на въпроси, да контролират свързани с интернет светлини и други смарт продукти за дома, да пускат музика през Spotify, You Tube Music, Google Play Music и други услуги и да нагласяват таймери и аларми, да създават списъци с продукти за пазаруване и да получават последна информация за обстановката по пътищата.

Асистентът скоро ще може да контролира и Netflix. Устройството, което ще струва 129 долара, ще се появи в САЩ още идния месец. За разлика от повечето услуги на Google, то няма да пуска самостоятелно реклами - поне засега.

В действителност, ключовото послание, което идва от Маунтин Вю, е за софтуера и най-вече за изкуствения интелект. Google смята, че 17 години събиране на данни за потребителите и за света, наред с нарастващата експертиза в машинното учене, са й дали предимство пред конкуренти като Amazon, Apple и Microsoft.

Но ахилесовата пета на компанията може да се окаже безпокойството на клиентите за личните им данни. Google може да предугажда всяко желание на потребителите си, но мнозина може да са предпазливи в предоставянето на още повече данни на компания, която вече знае толкова много за тях.