Цв. Досков: Финансовият пазар трябва да синхронизира услугите

2654
Цв. Досков: Финансовият пазар трябва да синхронизира услугите

 Цветомир Досков е главен изпълнителен директор на Сирма Бизнес Консултинг (SirmaBC) и член на Управителния съвет на Сирма Груп Холдинг. Той има основен принос за превръщането на SirmaBC във водещ доставчик на софтуерни решения за финансовия сектор в България и чужбина.

Цветомир Досков има дългогодишен опит в проектирането, разработването и прилагането на стратегически планове за електронизация и дигитализация на финансовите институции. Преди създаването на SirmaBC, той е работил за множество големи банки в България на различни ръководни позиции. Вижте какво каза той в интервю за Profit.bg:


Какви са съвременните препятствия и предизвикателства пред финансовия пазар?

Предизвикателствата на пазара за бизнес ръководителите са да създава организация и предпоставки за интерактивни и лесно достъпни услуги; да могат да създават мотивация на продажбената мрежа и да определят реалистични цели; да предоставят профилирани услуги за различни категории клиенти, както и да поддържат постоянен контакт с клиентите, за да може да удовлетворява техните изисквания и потребности.

Предизвикателствата за ръководителите на IT и операции е да изграждат отворени архитектурни решения, които по ефективен и естествен начин да подпомагат бизнес целите на организацията при запазване на растящите изисквания за сигурност, неприкосновеност на личните данни, бърза идентификация на клиентите и да подсигурят консистеност на събираната информация за анализи и прогнози, свързани с клиентското търсене и поведение.

Същевременно и двете направления в една финансова организация изпитват остър недостиг от квалифицирана работна ръка, средносрочно и дългосрочно планиране на инвестициите и ясни критерии за ефективност на системните решения, които подпомагат процеса на работа.

Финансовите институции и телекомуникационните компании все повече узряват и започват да предлагат комбинирани продукти и услуги на своите клиенти, които не се ограничават само с основния бизнес на конкретната компания (телеком, банка, застраховател), като например за телекомите, освен чисто комуникационни услуги, свързани с „глас“, предлагат също така телевизия, интернет и облачни услуги.

Докато финансовите институции все повече се опитват да предлагат банкови, платежни, застрахователни, осигурителни, различни видове здравно осигурителни продукти, които в множество от случаите тези продукти се доставят от различни компании доставчици, например в една банка ти предоставят застрахователни продукти, но те не са на банката, те са на застрахователна компания.

И не на последно място, пазарът е изправен пред предизвикателства за синхронизиране и уеднаквяване на различните услуги през различните канали за продажба.

Къде може да е полезна СирмаБК?

Това, което СирмаБК развива като модел и като стратегия, е изграждане на консултантски екипи, които да доставят специфични решения за конкретна индустрия, като все повече изоставяме модела за предоставяне на предварително създадени продукти, използвайки отворени софтуерни платформи на базата, на които да се разработват системни клиентски решения.

В тези решения опростяваме и стандартизираме работата на фронт офис персонала, на продажбената мрежа и услесняваме достъпа и използването на услуги продукти от гражданите или фирмите посредством електронни канали.

Консултантските екипи структурират работата и задачите на персонала, с цел да ги направят “достъпни” и удобни за работа. Консултантските дейности, които компанията предоставя, също така включват познание за производителите на различен софтуер и хардуерни продукти за финансовия пазар – т.е. СирмаБК може да предостави експертиза и консултира своите клиенти във връзка с дадено решение от гледна точка на функционалност, практичност, възможности за внедряване и интеграция, цена и време за пускане в експлоатация.

Да завършим с по-конкретни неща, какъв е конкретният краткосрочен план на СирмаБК?

Нашата краткосрочна визия и цели са да работим и да инвестираме върху това да претворим съществуващите ни продукти в системи, които са базирани на уеб сървиси и микроуслуги, за да можем да предоставим гъвкавост на нашите клиенти, която да им позволи лесна връзка B2B, която да е максимално ефективна за техния конкретен бизнес.

От друга страна, изискванията за ползване и интеграция към социални мрежи и онлайн комуникатори, налагане на гласови и текстови команди от “специализиран вид” е все по-широко използван – вместо къстамизирани решения, започваме да използваме платформи, Skype например, по един абсолютно интерактивен начин - водиш разговор, но реално банкираш под формата на въпроси и отговори, не се налага да влизаш в интернет/мобилното банкиране, като се прилагат същите форми на автентикация на банката, но само веднъж при първоначална инсталация и абониране за услугата.

Това са новостите, които ще се налагат и ще се търсят от всички потребители на пазара, защото всички очакват да получават все повече интегрирани услуги – не просто едно приложение или апликация, която да си води самотен живот.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg