За втора поредна година VIVACOM и Български център за нестопанско право дават старт на съвместната си инициатива, която цели подпомагане на регионите в България и стимулиране на малките общности в тях - програмата Регионален грант.

Добри идеи от всеки български град или село ще бъдат подкрепени с безвъзмездно финансиране в размер на 60 000 лв. За всеки от одобрените проекти ще бъдат отпуснати до 5 хил. лв.

В кампанията могат да кандидатстват училища, читалища и юридически лица с нестопанска цел, регистрирани в обществена полза. Няма ограничение в сферите, в които ще се развиват проектите. При преценката им се взимат под внимание три критерия:

  • Общодостъпна полза от реализирането на инициативата или решаването на проблем за конкретна общност от хора;
  • Въвличане на местната общност;
  • Новаторство.
  • Програмата финансира инициативи със средна продължителност до една година, но е възможно да бъдат подкрепени и по-дългосрочни.

    Кандидатстването за участие е само онлайн. То стартира днес (10 ноември) и продължава до 20 декември 2016 г. Избраните проекти ще бъдат обявени през март следващата година. Повече информация можете да откриете на www.vivacomfund.com и www.ngobg.info.

    За прозрачността при оценяването, спазването на критериите и безпристрастното избиране на проектите се грижи петчленно жури в състав Любен Панов - директор на Български център за нестопанско право; Ива Дойчинова – журналист; Захари Карабашлиев – белетрист и драматург; Иван Кръстев - сдружение „Българска история“; Веселка Вуткова – директор „Корпоративни комуникации“ във VIVACOM.

    „Това е моят любим проект“, заяви по време на представянето на програмата Веселка Вуткова. "Наистина видяхме как можем да променим нещо в малките населени места", обоснова се тя.

    Общо 11 от подадените над 270 предложения спечелиха финансиране в първото издание на VIVACOM Регионален грант през 2015 г. Сред получилите подкрепата на телекома са 5 проекта от села и 6 от градове.

    Над 100 от получените предложения са подготвени от училища, а 50 – от читалища. 20% от всички проекти са насочени към образованието и развитието на умения сред подрастващите.