Строят Тракия през пръсти

809
Строят Тракия през пръсти

Занижен контрол от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), фиктивни проверки и сбъркани геоложки проучвания съсипват строителството на автомагистрала "Тракия". Това е записано в експертиза на външния консултант на проекта "СТРОЛ 1000 - СКЛ Консулт".

Обединението извършва проверки на място на строителството на аутобана по договор с Министерството на транспорта и съобщенията. Ведомството управлява европарите по оперативна програма "Транспорт".

Документът, с който "Труд" разполага, е внесен в Министерството на транспорта и съобщенията и е с дата 21 февруари т.г. Запознат с него е и строителният министър Росен Плевнелиев, който отговаря за АПИ.

"От представената документация за проверки на строителните дейности личи, че те се извършват фиктивно", пише в документа. Оказва се, че една от проверките на строителството е приключила час преди да е възложено започването й!!!

Липсват доказателства за проверки на дейностите, извършвани от консултантите и авторския надзор, пишат още от "СТРОЛ 1000 - СКЛ".

Още по-скандални са изнесените факти за наличието на преовлажнени участъци на лотове 3 и 4 от трасето, където бил положен негоден за пътни работи материал.

Нарушение на техническите изисквания и договорите е, че с пасивното съучастие на консултанта има извършени земни работи, които ще трябва да се отстранят и извършат наново. Това е сериозен пропуск на управлението на проекта и е предпоставка за бъдещи искове от компаниите изпълнители, пише в доклада.

Друго шокиращо твърдение от одита е, че лотове 3 и 4 от магистралата изобщо не са били посещавани от проектантите геолози до момента на проверката.

За участъка Ямбол - Карнобат се твърди, че подпочвени води бликат на дълбочина от 50 сантиметра до 1.2 м под трасето. В същото време проектно заложената дълбочина на водите е 3.20-4 метра. Затова одитът на "Тракия" препоръчва нова геоложка експертиза и незабавни мерки за отстраняване на проблемите.

"Проблемите (констатирани не само в този доклад) не се решават от АПИ по причина на бездействието й или невъзможността да се справи с тях", пише в заключение на документа.

Източник: в. Труд

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

A
# 0
09:03 | 29 March 2011
Много ясно, нали е най-евтината магистрала. После ББ ще се бие в гърдите че построил магистрала, но след 2-3 години сигурно ще и трябва основен ремонт. И кой пак ще го плаща?
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg