Търсят 73 млрд. евро за железопътна магистрала

2224
Търсят 73 млрд. евро за железопътна магистрала

Свръхмодерна железопътна магистрала ще привлича през България почти целия контейнерен товаропоток от Азия за Северна и Централна Европа. Това обясни за "Стандарт" инж. Румен Марков, управител на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" - компанията, която създаде, движи и представя най-големия транспортен проект в Европа - "ABC+De" (Aegean sea to Baltic sea Connection and Danube river).

"ABC+De" включва както изграждането на високоскоростна жп магистрала, свързваща Егейско с Балтийско и Северно море, така и много канали и други хидротехнически съоръжения по р. Дунав, които ще оставят в историята наводненията и ниските води.

"Южно-Северен поток" е работното наименование на бъдещата високоскоростна и високоефективна жп магистрала, която до няколко години трябва да свързва Балканите с Балтийско и Северно море, обясни инж. Марков.

Високоскоростният железен път ще тръгва от ново пристанище, което ще бъде изградено край гр. Ферес, Гърция, и ще стига до бъдещ порт при устието на р. Висла в Полша. В проекта е заложено и изграждане на жп разклонения към Бурса в Турция и към големите германски пристанища на Северно море - Хамбург и Бремерхафен.

Концепцията ни е да привлечем контейнерите, които идват с кораби от Далечния Изток и през Суецкия канал и Гибралтар се отправят към портовете на Северно и Балтийско море, обясни инж. Марков. След реализацията на проекта те вече ще се разтоварват на новия порт Ферес, откъдето по бъдещата жп магистрала ще стигат до получателите си в Централна, Северна и Западна Европа, разказва инж. Марков.

Ще се опитаме да привлечем и товари от Турция и Близкия Изток, особено от двете големи държави, които се връщат на икономическата сцена - Иран и Ирак, за да стане бъдещата жп магистрала високоефективна, коментира още инж. Марков.

Всичко това е не само възможно, но и икономически целесъобразно, тъй като само от заобикалянето на Европа през Гибралтар пътят на контейнерите до Северна и Централна Европа ще се съкращава с около 2900 мили и 9-10 дни. Новата жп магистрала ще намали тежкотоварния автомобилен трафик в тази част на Европа.

По новата жп магистрала ще пътуват мега товарни влакове със скорост 160 км/час и общо тегло до 8500 тона - 8 пъти по-големи от най-големите, които някога са се движили у нас. Те ще бъдат натоварени с контейнери на два етажа или ще превозват втечнен природен газ със свръхтежки жп цистерни.

По жп магистралата ще пътуват и пътнически влакове със скорост до 360 км/час, с които от Истанбул до Берлин ще се стига за 7 часа и половина, коментира още инж. Марков.

Проектът "ABC+De" включва и широкомащабни хидротехнически проекти по р. Дунав - канали, шлюзове и ВЕЦ-ове. Новите канали ще съкратят с 360 км пътя на корабите от Пасау до Черно море и ще предпазят населените места по поречието от наводнения за 1000 години напред.

Всичко това ще превърне притоците на Дунав - Сава, Тиса и Морава, в плавателни, а 145-те дни ниски води, които спират корабоплаването по Дунав, ще останат спомен, обясни инж. Марков.

Общата стойност на двата проекта - за жп магистралата и р. Дунав, е около 73 млрд. евро.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Едно от най-добрите депозитни предложение за парите ви

Депозитът „Всичко е точно“ е специално за вас