Почти двойно по-често се крадат колите с Каско в компании, които не ги маркират, спрямо колите, които са застраховани срещу кражба при застрахователи, които използват пасивна маркировка. Това става ясно от статистика на Комисията за финансов надзор.

Крадат се средно 0.298% от застрахованите коли в дружествата, които не маркират и само 0.153% от автомобилите на компаниите с пасивни маркировки.

Близо осем пъти е разликата в дела на откраднатите спрямо общо застрахованите коли между дружеството с най-голяма честота на кражбите и това с най-малка честота. КФН не оповестява отделните имена на компании, но от статистиката става ясно, че застраховател, който маркира 100% от колите си е декларирал 0.057% честота на настъпване на кражби (брой откраднати/брой застраховани МПС), докато при едно от петте дружества, които не маркират се крадат 0.44% от застрахованите автомобили.

От 0.181% до 0.44% варира честотата на кражбите при немаркиращите. От 0.057% до 0.233% са границите на показателя при маркиращите компании, като 0.233% е за компанията, която не е белязала всички застраховани автомобил, а само 56.6% от тях към 31 декември 2010 г.

Според статистиката към 31 декември 2010 г. са маркирани 58.3% от застрахованите срещу кражба коли в България, докато година по-рано делът е бил 63%.

Най-голям е делът на маркираните автомобили със застрахователна стойност между 10 000 и 50 000 лв. - 47.1% към 31 декември 2010 г. Този показател е 17.8% за возилата на стойност под 5 000 лв., 26.6% от тези на стойност от 5 000 до 10 000 лв. и едва 8.4% от луксозните коли на стойност над 50 000 лв.

От данните не става ясно дали най-скъпите возила, (които представляват 9.5% от всички автомобили с Каско срещу кражба) се застраховат предимно във фирми, които не маркират, или са равномерно разпространени, но трябва да се има предвид, че пет от деветте маркиращи застрахователя са белязали всички свои коли, а останалите четири - съответно 56.6%, 74.7%, 88.8% и 95.6% от застрахованите срещу кражба.

Напомняме, че за 2009 г. в България са били откраднати около близо 0.13% от регистрираните автомобили, според статистиката на МВР, което означава, че като цяло застрахованите автомобили са по-крадени.

Статистика, която да покаже дали застрахованите коли в компаниите които маркират се крадат по-рядко поискаха от КФН по време на кръгла маса от самите маркиращи дружества. Причина за това станаха обвиненията от страна МВР, че част от застрахователите работят съвместно с автокрадци, които крадат само коли на техни конкуренти, а маркировката се използва, за да показва на кои коли да не се посяга. Това стана причината и за изготвянето на проект за промени в Кодекса за застраховане, които предвиждат забрана на стикерите и всички останали способи за пасивно маркиране.