Най-голямата британска застрахователна компания по премийни приходи, Aviva, обяви 5-процентно увеличение на продажбите за първото тримесечие, след като по-добрите резултати на застрахователя в САЩ и Азия успяват да компенсират слабия пазар във Великобритания, предава Reuters.

Aviva, която се конкурира с Prudential за водещото място на британския застрахователен пазар отчита 8.17 млрд. паунда (16.15 млрд. долара) нови продажби на животозастрахователни полици и пенсионни застраховки през първите три месеца на 2008 г., в сравнение със 7.75 млрд. паунда (15.26 млрд. долара), генерирани година по-рано.

Прогнозите на анализаторите варираха между 7.7 млрд. паунда (15.16 млрд. долара) и 8.66 млрд. паунда (17.06 млрд. долара), като средната им стойност възлизаше на 8.03 млрд. паунда (15.81 млрд. долара).

Продажбите на Aviva на местния пазар, които съставляват приблизително една трета от новите продажби на компанията, но в същото време имат по-голям дял от печалбата, са паднали с 3% поради спада на потребителското доверие, вследствие на финансовата криза и влошаване на ситуацията на имотния пазар.

Компанията очаква настоящите пазарни условия да предизвикат свиване на пазара през първата половина на годината, но прогнозира, че продажбите ще наваксат през втората половина на годината и ще отбележат ръст на годишна база за цялата 2008 г.

Продажбите на компанията в Европа нарастват с 3% процента през първите три месеца на годината, подпомогнати от скъпото евро и продажбите главно в Централна и Източна Европа.

Продажбите на Aviva в Северна Америка скачат с 24%, а компанията остава положително настроена по отношение на перспективата за растеж, независимо от продължаващата волатилност на инвестиционните пазари и по-ниските лихвени проценти.

Акциите на Aviva са загубили малко повече от 7% от стойността си от началото на годината.