Словенската застрахователна компания Zavarovalnica Triglav, която от днес започва да се търгува на Люблянската фондова борса, планира да продължи експанзията си в Източна Европа, информира Bloomberg.

Triglav е в по-добра позиция от конкурентите си да увеличи пазарния си дял, тъй е възприемана за местна компания, според Андрей Кочич, CEO на компанията, която е най-големият застраховател в Словения. Тя не се е отказала от придобивания в Албания, България, Румъния и Украйна, според Кочич, който обаче не разкрива дали застрахователят е набелязал определени цели.

Triglav, чиито акции се търгуваха на извънрегулирания пазар до днес, е навлязла на пет нови пазара на Балканите от 2005 г. насам посредством придобиването на по-малки конкуренти. Най-старата финансова институция в Словения, която се конкурира на Балканите с италианската Assicurazioni Generali и германската Allianz SE, търси по-нататъшна експанзия в бързорастящите източноевропейски икономики.

Triglav предлага животозастрховане и други застрахователни продукти, а пазарният й дял в Словения възлиза на 43% през миналата година. Словения е първата страна от бившия комунистически блок, която приема еврото. Страната има население от 2 млн. души и е част от Европейския съюз от 2004 г. насам.

CEO-то на компанията също така подчертава, че Triglav ще генерира около 1 млрд. евро брутни премийни приходи до края на годината, независимо от факта че печалбата най-вероятно ще пострада поради тежките бури в Словения.

Компанията, която иска да остане независима, търси банков партньор за да разшири продуктовата си гама и се надява, че листването на фондовата борса и нарастващата прозрачност в Словения ще улесни опитите й за привличане на свежи капитали.

Словенското подразделение на KPMG през юли оцени застрахователната компанията на между 1.3 млрд. евро и 1.7 млрд. евро.

Застрахователят обаче може да се сблъска с конкуренция за някои от компаниите набелязани за придобиване. Европейски компании като френската AXA SA, Generali и Zurich Financial Services търсят придобиването на малки и средни компании в развиващите се пазари, в това число и в Словения, Украйна и Турция, за да компенсират слабия ръст на премийните приходи на собствените си пазари, информира Wall Street Journal на 20 август.