Технологиите се развиват с бурни темпове и има редица доказателства за това. Близо половин век (между 1900 и 1950 година) е отнело поне половината американци да имат телефон в къщи.

Мобилните телекомуникации се развиват с главозамайващи темпове. Така например, за да имат поне половината американци мобилен телефон са трябвали 20 години.

Нова революция и понижение на тази времева рамка откриваме при смартфоните. Само 10 години бяха необходими за това половината американци да имат подобни устройства.

Предвид че вече половината американци имат смартфони, напълно логично компаниите производители имат потенциал за ръст с цел да оборудват с тях и останалата половина от американското население.

Ако се гледа само американският пазар, то негативно настроените анализатори имат известен аргумент за ръста на сегмента, предвид жестоката конкуренция в сектора.

В съвременни условия обаче икономиката е глобална.

Традиционно се приема, че развитието на технологиите в развиващите се страни е с ръст, съпоставим с този на БВП на страната. С появата на мобилните телефони тази парадигма се оказа недостоверна.

През 2001 година индустриалните страни са разполагали с шест пъти повече мобилни телефони на човек от населението в сравнение с развиващите се. Към 2011 година те имат едва 50% повече телефони на човек от населението и това все още е значителна разлика.

Догонващите темпове означават значителен ръст в бизнеса на производителите на мобилни устройства.

Според данни на International Telecommunications Union около 45% от населението на света в момента се покрива от инфраструктура, задължителна за 3G-мрежите.

Тази цифра също се очаква да се повишава с ускорени темпове през следващите години.

С разрастването на тази инфраструктура се очаква да се създадат условия за ръст на потреблението на смартфони, подобно на наблюдаваното в САЩ.

В началото на 2012 година, смартфоните по света са покривали едва 10% от населението.

Така производителите, залагащи основно на американския пазар, в най-добрия случай могат да разчитат на двойно увеличаване на ползването на смартфони, докато тези, фокусирани и на продажби в други страни, имат значително по-големи възможности.