Договорът с концесионера на Пристанищен терминал Свищов беше подписан днес
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на "Драгажен флот - Истър" АД подписаха днес договора за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов, става ясно от сайта на Министерството на транспорта.
Пристанищен терминал Свищов, е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Той е специализиран за обработка на генерални и насипни товари и обслужване на пътници. Терминалът има 8 корабни места, от които 7 за товаро-разтоварна дейност и 1 за обслужване на пътници.
След подписването на договора министър Мутафчиев заяви, че това е още едно доказателство, че Министерството на транспорта твърдо е решено да изпълнява своите приоритети за повишаване на броя на инвестициите в инфраструктурата. Това ще създаде възможност за увеличаване на товарооборота и пътникопотока на пристанището.
От своя страна Румен Йорданов отбеляза, че подписванета на концесията е успех и за „Драгажен флот - Истър" АД и за община Свищов. Той заяви, че дружеството винаги е било товародател №1 на пристанище Русе. Изпълнителният директор на „Драгажен флот - Истър" пое ангажимент да се търсят нови логистични схеми за повишаването на товарооборота.
Основните условия на концесията предвиждат срока да е 31 години, а през периода концесионерът ще може да обработва товари и поща, обслужва пътници и да снабдява корабите с вода, телефон, ел. енергия, швартоване, както и управление на отпадъци - резултат от корабоплавателната дейност.
Концесионерът се задължава през първите десет години от срока на концесията средногодишния товарооборот да е в размер не по-малък от 1 347 698 тона, при базов товарооборот от 767 000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743 457 тона.
За същия период, средногодишният пътникопоток не трябва да е по-малък от 25 059 броя пътници при базов пътникопоток от 5 000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници.
Драгажен флот – Истър се задължава да инвестира не по-малко от 3.212 млн. лв. за първите две години от срока на концесията, общо 10.637 млн. лв. за първите десет години и не по-малко от 19.227 млн. лв. за целия период на концесията.