На втората кръгла маса организирана от БФБ участие взеха 17 непублични компании
Днес във Велико Търново се проведе втора регионална кръгла маса на тема "Българската фондова борса и бизнесът - партньори в Европейския съюз".
В нея взеха участие 17 непублични компании - Битова Електроника АД, Дървообработване - ВТ, БАИК ООД, Райтър ЕООД, Стемо ООД, Поликомп ЕООД, Таси ООД, Паралел ЕООД, Тера АД, Норекс Агро 2 ООД, Никром тръбна мебел АД, Дечков 60 ЕООД, Юникомс ООД, Интериор - 46 ООД, СД Микроарт 7 - Бонов, Хараланова, Петков и СИЕ, ЕАСТРА ООД, Трейс Груп Холд АД.
Форумът бе открит от изпълнителния директор на БФБ София - Бистра Илкова, която говори пред компаниите за предимствата на придобиване на публичен статут и алтернативните възможности, които предлага БФБ София за набиране на капитал пред банките.
По време на брифинга, за медиите тя каза, че кръглата маса цели запознаването на компаниите с българска фондова борса, тъй като голяма част от мениджмънта на непубличните компании не са наясно какво представлява борсата, какви са начините и борсовите механизми за финансиране на компаниите посредством нея.
От обобщената за борсата информация стана ясно, че пазарната капитализация е в размер на 18.3 млрд. лева по данни от вчера, което възлиза на 33% от БВП на страната ни за изминалата година.
На БФБ се търгуват общо 340 дружества, от които 34 на официален пазар, и 306 на неофициален пазар.
По данни, предоставени от Румен Соколов - главен експерт привличане на емитенти през изминалата година - 12 нови дружества са набрали капитал на борсата, от които 8 чрез вторично публично предлагане и 4 първични публични предлагания, от които 2 на борсата и 2 извънборсово.
През тази година комисията потвърди вече два нови проспекта - този на Чайкафарма Висококачествени лекарства и Бялата Лагуна, които се очаква да са и първите за тази година листнати дружества.
Сред основните приоритети на БФБ са - привличане на нови емитенти, постигане на по-висока ликвидност, прилагане на технологични иновации, международно сътрудничество чрез интеграция, или привличане на стратегически партньор.