Брокери : Продължава се инициативата за популяризиране на българската фондова борса
В петък (23 февруари) във Велико Търново се състоя втората от шестте кръгли маси, организирани от Българска фондова борса на тема "Българската фондова борса и бизнесът - партньори в Европейския съюз". За инициативата на борсата потърсихме мнението на трима от брокерите, участвали в мероприятието.
Мирослав Стоянов, Директор „Инвестиционно банкиране” в Елана Трейдинг
“В продължение на първата кръгла маса, проведена в края на миналата година и тази в гр. Велико Търново продължи добрата инициатива за популяризиране на българската фондова борса и възможностите, които тя предоставя на всяка една компания. Изнесените презентации съдържаха полезна информация, която е необходима за първоначална ориентация на потенциалните дружества-емитенти, включително и за законовата рамка, която би регулирала бъдещия им статут на публично дружество или емитент.”
„Въпреки това, считам че една допълнителна презентация, обхващаща основните стъпки, времеви граници и разходи в процесите по емитиране на акции или облигации, както и последващите им взаимоотношения с различните институции, би спомогнала за по-доброто възприемане на все пак сложната материя.”
Николай Грънчаров, Сомони Асет Мениджмънт
„Действията, предприети от Българска Фондова Борса за привличане на нови емитенти са похвални. Втората кръгла маса, проведена в БФБ, определено може да се смята за стъпка в правилната посока. Представителите на българския финансов пазар споделиха със задоволство, че аудиторията е била по-активна в сравнение с първата кръгла маса, проведена във Варна.”
„Присъствието и лекциите на представителите на публични компании от региона, в случая Оргахим АД и Свилоза АД, се приеха много положително от публиката. Остава надеждата, че привличането на средства от финансовите пазари ще се популяризира и на следващата кръгла маса ще присъстват повече потенциални емитенти.”
Преслав Китипов, ТБ Българска Пощенска Банка
“Провеждането на Втората регионална кръгла маса, организирана от БФБ АД, вече може да се нарече традиция. Начинанието е безспорно полезно, имайки предвид силното присъствие на компании, заинтересовани от възможностите на родния капиталов пазар. Нещо повече – презентациите на утвърдени дружества имаха за цел да демонстрират ползите и смисъла от публичния статут. Очакванията по отношение на следващия форум са за по-изразено присъствие на инвестиционните посредници, които именно имат за цел да привлекат компаниите за свои доверени клиенти.”
Общо шест чуждестранни борси с интерес към държавния дял на БФБ-София
Радослав Желязов : Общо 56 публични компании увеличиха капитала си през 2006 г.
Ирена Мицова : Публичността популяризира Оргахим
Какви са разходите на дружествата при публично предлагане?
На втората кръгла маса организирана от БФБ участие взеха 17 непублични компании