Контролният център на електронното правителство отвори врати
Контролният технически център на електронното правителство отвори врати в Дом 3 на резиденция „Бояна”. Това стана в присъствието на министър Николай Василев, министъра на държавната администрация и административната реформа на Велико херцогство Люксембург Клод Вислер, началника на кабинета на европейския комисар по въпросите на информационното общество и медиите и др.
Контролният технически център на електронното правителство е първата важна крачка от реализирането на проекта за изграждане и експлоатация на Интеграционната система на електронното правителство (ИСЕП), стартирал през септември 2006 г. Центърът ще осигури условия за дефиниране и управление на електронните услуги от държавната администрация към гражданите и бизнеса, ще обедини съществуващите информационни регистри и ще може да подсигури предоставянето на качествени, бързи, евтини и сигурни административни услуги, насочени изцяло към потребителите (гражданите и бизнеса) и техните нужди.
Системата на центъра на практика ще предлага централизиран подход към управлението на документи, работни процеси, съдържания и политики. Тя ще бъде ядрото за по-нататъшно интегриране на информационните системи на държавните субекти, за поддържане на вътрешния документооборот и за автоматизирано изпълнение на електронните административни услуги.
Като приоритет в модернизацията на държавната администрация електронното правителство постави изисквания за трансформация на администрацията с цел тя да бъде свързана или интегрирана. Контролният технически център на електронното правителство ще предостави на потребителите една точка за достъп до административните услуги чрез изграден за целта общ интернет портал.
Единният портал на електронното правителство ще бъде структуриран на принципа „събития от живота" и ще събере на едно място всички вече реализирани електронни услуги (независимо дали са на ниво информация, комуникация или транзакция) както на централно, така и на местно административно ниво. Системата ще бъде достъпна за всички административни структури, като ще има различни нива на достъп според съответните роли и отговорности. Порталът на ИСЕП ще предоставя възможност за персонализиран достъп до информация и услуги в интерактивен режим или за автоматизирана интеграция с други системи.
В техническата инфраструктура на Контролния център ще бъдат интегрирани няколко подсистеми за електронно удостоверяване: централизирана интегрирана система за моделиране, описание и управление на работни процеси, документи и информационни ресурси; централизирана система за предоставяне на електронни услуги; система за публичен ключ/частен ключ (PKI); централизирана защитена електронна поща; централизирана система за интерактивно дистанционно обучение на държавните служители и др. Тези подсистеми заедно с компютърната и комуникационна инфраструктура ще осигурят оперативната дейност на ИСЕП.