Пазарът на игрите за мобилни телефони с прогнозиран ръст от близо 6 пъти до 2011 година
Очаква се пазарът на игрите за мобилни телефони да регистрира значителен ръст през следващите няколко години. По данни на изследователската компания Juniper Research, той ще нарасне от около 3 млрд. долара днес до близо 17.6 млрд. долара до 2011 година.
Най-голям дял се очаква да заемат пазари като Индия и Китай, където конзолните игри не са силно застъпени.
През тази година се очаква продажбите на нови телефони да възлязат на близо 1 млрд. в световен аспект, въз основа на което не е изненадващ стремежът на най-големите компании за разработка на видеоигри като щатската Electronic Arts Inc., френската Ubisoft и др. да се насочват към такива за мобилни телефони.
Като основни заплахи пред бизнеса за игри за телефони обаче се посочват пиратството и нарушаването на интелектуалната собственост, особено разпространено в бързоразвиващата се китайска икономика.
Изследване сочи, че най-бързо разрастване на използването на игровите възможности на телефоните става в групата на жените между 18 и 24 години, като те "даунлоудват" 45% от игрите, сваляни на мобилните телефони от глобалната мрежа.
Проучването сочи още, че игрите за мобилни телефони набират скорост и популярност в развиващите се икономики като Индия и Китай, които се оценяват като най-потенциалните пазари в сектора.
През изминалата година игрите за мобилни телефони са превишили по брой тези на игровите конзоли - факт, каращ компаниите, разработващи видеоигри да обръщат все по-значително внимание на този сегмент.
Миналият месец компанията за видеоигри - SCi Entertainment, сред заглавията на чиито игри влизат имена като Tomb Raider и Hitman закупи компанията, производител на игри за мобилни телефони - Rockpool Games.
Анализатори коментират, че докато музикалните даунлоуди и мобилната телевизия се очаква да генерират значителни приходи в бъдеще за мобилните оператори, игрите за мобилни телефони генерират приходи в момента.