Херти планира IPO до есента на 2007 г.
Херти ООД планира да извърши първично публично предлагане на Българска фондова борса, съобщи за Profit.bg финансовият директор на компанията Елена Захариева.
„Вече избрахме инвестиционния посредник, който ще извърши процедурата, като най-вероятно това ще е ТБ Райфайзенбанк (България) ЕАД, а едновременно с това върви и процедурата по преобразуването ни в акционерно дружество, допълни Захариева.
„Очакванията ни са първичното публично предлагане да стане факт до септември – октомври 2007 г., като все още не е ясно какъв процент от капитала ще се предложат на борсата”, заключи финансовият директор.
Херти ООД произвежда алуминиеви и пластмасови капачки за високо и слабоалкохолни напитки, вина, минерални води, плодови сокове, зехтин и лекарства и др.
За осемте години до 2005 година компанията е регистрирала средногодишен темп на нарастване на приходите си от продажби в размер на 18.97%, като към 2005 година те са възлезли на 20.6 млн. лева.
Планираният средногодишен темп на растеж за следващите пет години на приходите от продажби според ръководството на компанията е в размер на 29.8%.
В края на миналата година “Глобал Рейтингс” АД присъди първоначален дългосрочен кредитен рейтинг A+ /положителна перспектива/ на дружеството. Краткосрочният кредитен рейтинг на дружеството е а-1.
Основни положителни фактори, влияещи върху рейтинга: водеща позиция на българския пазар в леката промишленост сектор производство на алуминиеви капачки, лидер по обем на продажбите, утвърдена марка, силно професионално присъствие и авторитет на мениджърския екип в бранша, както и стабилен положителен тренд на развитие на групата за периода 2003-2006 г., реализиран ръст на продажбите от 12.3% за периода 2003-2005 г.
Основни отрицателни фактори, влияещи върху рейтинга са : висок относителен дял, период на събираемост на вземанията от клиенти в сравнение със задълженията към доставчици спрямо общото балансово число и нужда от големи по обем инвестиции.