Анексът към договора за магистрала "Тракия" отново не влезе в МС
Анексът към договора за магистрала "Тракия" и днес не влезе в дневния ред на Министерски съвет.
Това се очакваше да стане още миналата седмица, но тогава бе съобщено, че анексът ще обсъден от министрите на днешното заседание.
Регионалният министър Асен Гагаузов уточни преди началото на заседанието, че днес пускат анекса към договора за „Тракия" на съгласуване с министерствата и следващия четвъртък той ще влезе за обсъждане в Министерския съвет.
Гагаузов съобщи още, че се подготвя проект на споразумение с Eвропейската банка за възстановяване и развитие за участието и в процедурите по концесиониране на магистрала „Хемус" и магистрала „Черно море".
До края на годината трябва да е готова дръжната процедура за възлагане на магистрала „Хемус" на концесиониране и успоредно с това, може и с леко закъснение - за магистрала „Черно море", добави Гагаузов.
По-рано днес стана ясно, че правителството има намерение да обсъжда последните механизми около изграждането на автомагистрала „Тракия", но министрите и днес не внесоха в Министерски съвет анекса към договора за "Тракия".
Преди седмица парламентът даде съгласие правителството да проведе преговори и да сключи изменение на Финансовия договор между България и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) по проекта за автомагистрала "Тракия", съобщи БТА.
Решението подкрепиха 110 депутати, 54 бяха "против", а трима се въздържаха. Договорът е за заем в размер на 100 милиона евро и осигурява инвестиции за реализиране на мащабния проект "България - автомагистрала "Тракия" на стойност 240 милиона евро, пише в мотивите на вносителя - Министерския съвет.
Целта на проекта е изграждане на два автомагистрални участъка с обща дължина 74 км. Към момента са завършени и въведени в експлоатация 52,3 км автомагистрални участъци, а последните 21,7 км предстои да бъдат завършени до края на 2007 г.
Според договора с ЕИБ крайният срок за изплащане на траншовете е 31 декември 2005 г. поради закъснението в реализацията на проекта банката няма да може да финансира плащания за изпълнените строителни работи към момента, както и завършването на последния участък "Чирпан - Стара Загора" през 2007 г.
Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" се нуждае от средствата по заема, наличието на които би осигурило разплащане на изпълненото строителство и ненарушаване на договорните взаимоотношения с изпълнителите. Получаването на искания транш от заема е свързано с възможността да бъде разплатено строителството на въведените в експлоатация нови автомагистрални участъци, както и да бъде завършено строителството на последните 21,7 км, се посочва в мотивите на вносителя.
ЕИБ е приела искането за изменение на финансовия договор по отношение на периода на отпускане и разпределение на траншовете и е дала съгласието си за удължаване на срока за усвояване на тези средства до 30 март 2007 г.
Условията на договора за финансиране остават същите с изключение на условията, засягащи удължаване на крайните срокове за отпускане и превеждане на траншове, както и актуализиране на погасителния план. При обсъждането на проекторешението в пленарна зала бяха министрите Асен Гагаузов и Пламен Орешарски.