Франция отбелязва 20% ръст при разходите за покупки за 2006 година
Французите са харчили пари без да пресмятат нищо по време на Коледа, както и на големите разпродажби в магазините. Това сочи проучване, публикувано във френското издание Le Figaro.fr. През месец февруари малко са намалили разходите си, сочат още данните.
След новогодишните празници на края на годината и първите седмици на големи разпродажби, можеше да се предвиди, че французите ще намалят разходите за покупки. Прочуването сочи, че консумацията след този период е намаляла с 0.4% през февруари, след като беше отбелязала ръст през ноември, декември и януари.
Но това не е нищо сериозно, отбелязват специалистите. За една година разходите на французите за фабрични продукти са нараснали с 5%.
Разходите за обзавеждане на жилища били 1.6% през февруари, но този спад се наблюдава на фона на покачването с 4.1% през януари, показват данните.
Това означава, че увеличението на разходите за покупки при французите за една година е повече от 20%.
Колкото до разходите за облекла и обувки, те продължават да нарастват още от самото начало на годината - 0.4% през февруари и 2.1% през януари, независимо от добрите климатични условия и меката зима.
Индексът при покупките на автомобили започна да се възстановява бавно, като при тях се отбелязва ръст от 0.8% за месец февруари.
Специалистите са категорични, че няма опасност френската икономика да "се скрие на сянка" или да се забележи спад от страна на консуматорите.
Според специалисти наблюдаваното забавяне на ръста при покупки на недвижими имоти може най-накрая да премине чрез ръст при покупките за обзавеждане на жилищата.