Датската компания Lego с най-висока репутация в света
За осма поредна година изследователската агенция Reputation Institute, базирана в Ню Йорк, направи изследване за това коя е компанията с най-висока репутация по света. Изненадващо или не, класираната на първо място компания е датският производител на играчки със 70-годишна история - Lego.
Изследването е направено въз основа на отговора на 60 000 души по света в онлайн анкета в 29 страни, като потребителите са имали възможност да гласуват единствено за компании в техните страни.
За сравнение, компании като Walt Disney Co. и Johnson and Johnson са заели съответно 38-о и 35-о място в класацията на изследователската агенция.
Компанията, която не се представяше много добре в предходните издания на класацията е спечелила доверието на потребителите с обновяване на продуктовата си гама и успешното й налагане на пазара на детски играчки.
Тя измести италианския производител на макаронени и хранителни изделия - Barilla от първото място в миналогодишната класация. Италианската компания е била класирана на трета позиция.
Друга компания, придвижила се напред в тазгодишната класация е най-големият световен производител на мебели - шведската копания IKEA, която е заела втора позиция, на фона на четвъртото си място в миналогодишното класиране.
Сред най-големите изкачвания при водещите в класацията е било това на испанската хранителна верига - Mercadona, изкачваща се от 29-о място в миналогодишната класация до четвърта позиция през тази година.
До престижното 9-о място се изкачва и най-голямата руска банка - Sberbank, която в миналогодишното издание е заемала едва 246-а позиция.
Силно повишение в позициите си отбелязва и френската хранителна верига - Danone, класирана на 18-о място в тазгодишното издание, в сравнение с 55-ата й позиция през изминалата година.
В топ 50, класирана на 49-а позиция, влиза и руската държавна петролна компания - Роснефт, която през изминалата година е била едва на 426-о място.
Руската компания изпреварва компании като щатската Coca Cola, заемаща 52-ро място, в сравнение с 106-ата й позиция година по-рано.
За определяне на репутацията на дадена компания сред потребителите от изследователската агенция са използвали седем критерия - продукти и услуги, иновация, работно място, допълнителни услуги, гражданство, лидерство и представяне.
Последните две позиции сред 600-те изследвани компании са заемани от петролната компания Halliburton и австралийската Australian Wheat Board.
За пръв път в класацията попада швейцарската компания за производство на часовници - Swatch Group, която директно влиза на престижната 13-а позиция.
Списъкът на 50-те компании с най-висока репутация е представен в следната таблица:
* данните са на Reputation Institute