Комисията за финансов надзор потвърди проспекта на Ломско пиво
Днес, 11 юли 2007 г., на редовно заседание Комисията по финансов надзор потвърди проспекта за вторично публично предлагане на емисия от 900 000 броя обикновени, безналични акции с право на глас, с номинална стойност 1 лев, издадени от „Ломско пиво” АД, гр. Лом. Контролният орган вписва „Ломско пиво” АД като емитент и емисията в публичния регистър.
Инвестиционни посредници на емисията на пивоварното дружество са БенчМарк Финанс АД и Пощенска банка АД. Ценните книжа ще бъдат предложени на смесен закрит аукцион на Българска фондова борса. Търговията на акциите на „Ломско пиво” АД ще се проведе на три сесии в три последователни работни дни.
През първия ден ще бъдат предложени 450 хил. акции, като инвеститорите ще могат да закупят минимум 1 лот, отговарящ на 10 хил. акции. Минималната цена е определена на 2.12 лв., а максималната на 3 лв.
През втория ден ще бъдат предложени също 450 хил. акции, но вече минималното количество за покупка ще е от 1 акция. Долното ценово ограничение нараства на 2.22 лв., а горното остава 3 лв.
И в последния ден ще бъде предложено останалото непродадено от ден втори количество, в случай че има такова. Условията за цената остават същите, между 2.22 и 3 лв., като 1 лот отговаря на 1 акция отново.
Очаква се аукционът за продажбата на 20% от капитала на Ломско пиво да се проведе в средата на юли.
През месец април 2007 г. „Ломско пиво” АД успешно стъпи на пазара на бира в Румъния с марката "Шопско пиво". До момента пивоварната успешно реализира над 200 хиляди литра бира в северната ни съседка.
Дружеството е наследник на основаната от чешките братя Милотин и Хозман в далечната 1894 г. пивоварна в крайдунавския град Лом. Към настоящия момент пивоварният завод е смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. с търговска марка „Алмус – 1894”.
Пивоварната произвежда продуктите си по класическа технология под контрола на Баварския пивоварен институт Weihenstefan – Мюнхен, Германия. „Ломско пиво” АД произвежда асортимент от 11 продукта от марките Almus, Шопско пиво и София.
Продажбите на дружеството за 2005 г. възлизат на 75 010 хектолитра бира, за 2006 г. възлизат на 78 700 хектолитра, а за първото шестмесечие на 2007 г. са в размер на 50 700 хектолитра.