Кои са компаниите с най-добър и лош сайт?
Британското издание Financial Times публикува резултатите от проучване на интернет сайтовете на 75 от най-големите световни компании. Според направения анализ на индекса за ефективност на уеб сайтовете FT Bowen Craggs става ясно, че корпоративното интернет представяне на руските дружества засега изостава по основни параметри, съобщава руската информационна агенция ИнтерФакс.
Лидер в класацията, както и предишната година, е сайтът на германския концерн Siemens. След него са електронните страници на европейските BP, Royal Dutch Shell и Nokia, а след тях американската IBM и европейската Unilever. Всяка една от тях е получила оценка от по над 200 точки.
Трябва да се отбележи, че сайтовете на европейските корпорации се смятат все още за най-добрите по всички параметри на проучването. Ето защо осем места от челната десятка се заемат от компании от Стария континент. Въпреки това не бива да се пропуска и друг факт. Последното проучване сочи, че представянето на американските компании в интернет пространството бележи значителен напредък. И така, ExxonMobil и Pfizer, например, са променили из основи дизайна и структурата на своите сайтове. Поради това двете дружества попадат в рейтинга на FT на едни от високите позиции.
Анализаторите са сравнили дори и сайтовете на Pepsi и Coca-Cola. През тази година палмата на успеха се полага на Coca-Cola, като се отбелязва, че недостатъкът на уеб страницата на Pepsi е отделеното прекалено голямо внимание на секцията за инвеститорите.
Колкото до интернет сайтовете на руските компании, най-близо до първенците се намира ЛУКОЙЛ. Енергийният гигант заема 65-о място със своите 118 точки. След това следват Роснефть (71 място, 107 точки), Газпром (71-о място, 107 точки), Сбербанк (74-а позиция, 94 точки). Руските корпорации споделят последните места в класацията, съвместно със Sinopec, China Life, China Mobile.
Основните критерии при анализа на сайтовете са – структурата, поднасянето на корпоративни новини, както и анализиране на отделните компоненти като информационни блокове към обществеността, средствата за масова информация, за медиите, за клиентите, за контакти и др.
Така авторите на проучването стигнали до извода, че на сайта на ЛУКОЙЛ не се предоставя информация за кариерните възможности в компанията. Колкото до Роснефт, дружеството има пропуски в предоставяне на актуална и значима информация.
От агенцията припомнят, че в изследване на Hallvarsson & Hallvarsson от ноември 2007 г. корпоративните сайтове на руските и френски компании са посочени като най-лошите в Европа. Оттогава насам не се отчита положителна тенденция в подобряване на интернет присъствието на руските фирми.
Според Маркус Ериксон, ръководител на проекта, сред недостатъците на руските сайтове е лошият английски. Освен това вероятната причина за слабото им представяне в класацията, според Ериксон, се дължи на това, че самите компании не гледат на интернет като ключов инструмент за комуникация.
Снимка: БГНЕС/EPA