Автомагистрала "Люлин" ще бъде завършена шест месеца предсрочно. Това стана ясно, след като премиерът Сергей Станишев и министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов провериха на място как върви работата по съоръжението.

Строителните работи вървят добре, турската фирма „МАПА-Ченгиз", която спечели търга, работи с добра скорост, категоричен е премиерът.

Според него магистралата е уникална и е най-сложната у нас след „Хемус". Една трета от нея са мостови съоръжения - 26 - има и 2 тунела. Проектът, който е част от трансевропейския коридор, е на обща стойност 148 млн. евро, от които 75% са предоставени безвъзмездно от програма ИСПА на Европейския съюз, пише в днешния си брой в. "Монитор"

Вярвам, че при спазването на това темпо магистралата ще може да бъде приключена предварително, каза Станишев и обеща да наблюдава строежа. Според финансовия меморандум средствата по ИСПА трябва да бъдат усвоени до 31 декември 2010 г.
Междувременно стана ясно, че "МАПА-Ченгиз" ще наеме още 600 работници, за да ускори строителните работи по "Люлин".

В случай че исканията за внос на работници бъдат одобрени, изпълнителите гарантират, че магистралата ще бъде завършена шест месеца преди крайния срок и обектът ще бъде предаден през юни 2009 г. Ако това се случи, "Люлин" ще е първият инфраструктурен проект с национално значение, завършен преди срока си. За бъдещето на магистрала "Тракия" министър Гагаузов отново повтори, че крайният срок за португалския консорциум да намери финансиране за строителството на оставащата отсечка изтича на 14 май. Ако португалците не намерят кредит, ще се търсят други решения, между които и това концесията да бъде изоставена и държавата да строи трасето с пари от бюджета и структурните фондове на ЕС.

Автомагистрала „Люлин" е част от общоевропейските транспортни коридори №4 и №8, а общата є дължина е 19 км. Ще бъдат изградени три тунела, 26 моста и виадукти, 3 пътни възела и укрепителни стени.

Построяването на автомагистралата ще улесни движението на хора, стоки и услуги по коридор №4 и в югозападната част на София, с което значително ще намалее натовареността в столицата.

С новата автомагистрала част от движението ще се изнесе извън Владайското дефиле. Това ще улесни пътуването от София към Перник през квартал "Княжево" в столицата.