Българските пивовари разполагат с портфолио от 32 марки бира и 65 асортимента светли и тъмни такива, стана ясно на проведена днес пресконференция на "Съюза на пивоварите в България" (СПБ).

"Предполагам, че няма да има сериозно увеличение на българските марки, като капацитетът е относително ограничен", според Владимир Иванов, председател на Управителния съвет на съюза.

Никой от родните производител не си прави илюзия, че може да диверсифицира твърде много своето производство при един относително ограничен пазар и в сферата на силна конкуренция.

"Българският потребител продължава да пие най-евтината бира в Европа. Качествена и евтина", допълни още Иванов. В магазините у нас бирата стартира от 35 евроцента и достигат до 70-80 евроцента – нещо, което не би могло да се открие на останалите европейски пазари.

Увеличението в цената на бирата в страната е породено от силното повишение в цената на електроенергията и суровините. Въпреки това обаче темпът й на повишение е под този на инфлацията в страната.

Бирата е поскъпнала с различни нива за различните марки. В групата на Карлсберг е около 8% на годишна база. Каменица АД заяви, че целта й е цената да се понижава под инфлацията.
В същото време българските пивовари поддържат относително ниска ефективност, като трябва да продължат да инвестират в това.

През изминалите шест месеца са инвестирани 70 млн. лева в българската промишленост. За сравнение, за цялата изминала година са били инвестирани 77 млн. лева.

В движение се строят нови заводи, тъй като никой не може да спре производството си. Отделни модули и машини се подменят с нови такива, няколко са тотално променени, далеч над средното европейско равнище.

Основно се инвестира за повишаване на производствения капацитет, хладилни инсталация, складове, нови бутилки, ИТ -системи, реклама.
Европейското първенство не оказа съществено въздействие върху потреблението на бира, тъй като то съвпадна с най-силните продажби на бира и затова не може да се увеличи рязко, коментираха още от БСП.

В България се подкрепят футболни и спортни клубове национални отбори, болници, средни училища, домове и др.
В своята 120-годишна история българската бира никога не е била с по-добро качество. Тази година у нас се появиха три уникални гравирани бутилки. Дизайнерски етикети, високо качество на телевизионната реклама са нови елементи от пазара у нас.

Обратната връзка между производители и потребители никога не е била по-честна и откровена. Тази година Съюзът на пивоварите в България стана 26-я член на организацията на пивоварите в Европа, посочиха още от организацията.