Потребителското доверие в Германия е нараснало неочаквано вследствие на спада в цените на енергийните продукти, показват данни на института GfK, предава Bloomberg.

Индексът на потребителското доверие за октомври, базиран на отговорите на около 2 000 германци, е нараснал до 1.8 пункта, в сравнение с ревизираните 1.6 пункта за предходния месец. Икономистите прогнозираха, че индекса ще остане непроменен на 1.5 пункта, показва проучване на Bloomberg News.

Цената на петрола е паднала с почти една трета от рекордните си стойности през юли. При цена от над 100 долара за барел обаче черното злато остава с 30% по-скъпо от миналата година подкопавайки покупателната способност. В същото време задълбочаващата се криза на световните финансови пазари може да намали готовността на потребителите да харчат средства в следващите месеци.

Най-големият срив на жилищния пазар в САЩ от Голямата депресия насам вдигна цените на кредитите по целия свят и разбуни финансовите пазари.

Lehman Brothers Holdings банкрутира, след като не успя да си намери купувач. Merrill Lynch беше придобита от Bank of America Corp за 50 млрд. долара, а AIG избегна най-големия колапс във финансовата история като прие 85 млрд. долара заем от правителството срещу мажоритарен дял в компанията.

Продажбите на дребно в Германия вероятно ще паднат с 1% през тази година, тъй като слабото потребителско доверие в комбинация със забавящата се икономика ограничават разходите.

Безработицата в страната обаче падна с повече от очакваното през август до най-ниското си ниво от 16 години а синдикатите настояват за по-високо заплащане.

Индексът на GfK относно склонността на потребителите да харчат е нараснал до минус 12.8 пункта, в сравнение с минус 27.9 пункта.