Международната криза в сектора на недвижимите имоти притиска много от големите вериги за продажба на дребно да променят стратегиите си.

Компании като Lidl и Aldi започват да се ориентират към нови пазари, в които конкуренцията е по-малка и шансовете за реализиране на добри печалби- по-големи, пише BusinessStandard.ro.

Двете компании до момента имат само офиси в Румъния, но планират отварянето на магазини в близко бъдеще, става ясно от съобщения, направени от техните ръководства.

Освен тях, друга голяма верига, която вече има свои магазини в Румъния - Kaufland, също обяви, че планира разширение на мрежата си, като до края на тази година ще бъдат отворени два нови магазина.

Веригите за продажба на дребно Aldi и Lidl проучват румънския пазар от няколко години, поясняват още в съобщението си.

В последните няколко години, много внимателно е било следено и анализирано движението на цените, икономическата стабилност, нивото на инфлацията, както и рискът за евентуалната инвестиция.

В последните две-три години, перспективите на двете вериги за постигане на добри годишни печалби и висок икономически ръст в страните от Западна Европа са намалели значително, за разлика от тези в Централна и Източна Европа.

Румъния е вторият най-голям пазар на дребно в Европа.

Веригата Lidl обяви, че планира да направти инвестиция в страната на обща стойност около 150 млн. евро, в което се включва отварянето на около 100 магазина до 2011 г.

Другата верига Aldi има намерение да отвори около 400 магазина в Румъния, след като приключи работата по ологистичен център в унгарската столица Будапеща.