Втората по големина медийна групировка в Европа Модърн Таймс Груп (Ем Ти Джи), обяви днес, че е получила всички необходими одобрения от българските власти за завършване на сделката по закупуване на 100% от Нова телевизия, съобщиха от медийната група.

Ем Ти Джи поема пълен оперативен контрол върху бизнеса на медията и ще консолидира резултатите в сметките си, считано от днес. На 31 юли 2008 г. групата обяви, че е подписала договор за придобиване на 100% от акциите на Нова телевизия срещу сумата от 620 млн. евро в брой от Антена България.

Нова телевизия е компания, основана през 1994 г. и притежаваща 100% комерсиалния ТВ канал Нова, втората най-гледана телевизия в България, 100% от кабелния канал Нова +, както и 80 %от женското списание Ева.

Нова телевизия генерира 54-процентен ръст в годишните си нетни продажби на реклами за 2007-ма година до 42 млн. евро. Компанията държи една трета от 125-милионния (в евро) рекламен телевизионен пазар в България. За 2007 г. българският рекламен пазар е регистрирал покачване с 35% (в лева), като се очаква възходящата тенденция да се запази в следващите години.

По отношение на печалбата, без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите, Нова телевизия има почти двоен ръст за 2007 г., в сравнение с предходната. Сумата е 20. 5 млн. евро (в сравнение с печалба от 8.9 млн. евро за миналата година).

Печалбата преди лихви и данъци също се е увеличила почти двойно, до 19 млн. евро (в сравнение с печалба от 8.1 евро отново, в сравнение с предходната година).

В сравнение с миналата година, продажбите на Нова телевизия са се увеличили с 21%, до 24 (20.0) млн. евро за първите шест месеца на тази година, а печалбата, без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите е 11.8 (9.7) млн. евро, което е скок с 22 на сто.

Печалбата преди лихви и данъци за същия период е 10.1 (9.2) млн. евро или 10% покачване.

Нова телевизия е телевизионен канал с ориентация към градската аудитория, младите хора и жените, излъчвайки голямо разнообразие от местни и успешни чуждестранни телевизионни формати. Нова се разпространява в национален ефир, както и в кабелни и сателитни мрежи, и е достъпна до 99% от домакинствата в България. Каналът има 18.2% дял от зрителската аудитория на възраст между 18 и 49 години за първата половина на 2008 г. и 17.7% за третото тримесечие.

Пазарният дял на Нова е нарастнал с 20.1% през септември, благодарение на успешния старт на есенната програмна схема, която съдържа четвъртия сезон на популярния риалити формат Биг Брадър и собствената продукция Забранена любов. За първите две седмици на октомври пазарният дял е нараснал до 22.9%.

Ем Ти Джи вече управлява семейството на каналите Диема в България чрез контролния си пакет от 50% в Balkan Media Group Limited. Четирите канала имат пазарен дял на аудиторията между 18 и 49 години от 10% за първата половина на 2008 г. и 8.1% през третото тримесечие след пиковете, регистрирани по време на мачовете от Евро 2008, които бяха излъчвани ексклузивно по Диема.

Каналите Диема имат 26% ръст в продажбите до 5.8 млн. евро за 2007 г. Приходите от реклама са 25% от всички приходи на каналите през 2007 г. Диема държи 1.1% от общия рекламен пазар в България.

Каналите обявяват загуби по отношение на печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите, 2 млн. евро и 2.4 млн. евро по отношение на печалбата преди лихви и данъци. За първите шест месеца на 2008 г. продажбите на Диема са се утроили, в сравнение със същия период на миналата година. Регистрирани са и положителни резултати по отношение на печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите и печалбата преди лихви и данъци, съответно 1.1 млн. евро и 0.9 млн.евро.

Източник: БГНЕС