Merrill Lynch & Co., UBS AG и JPMorgan & Chase Co. са помолили своите висши служители в Азия да летят в икономичната класа при по-къси полети и да ограничат пътуванията, които не са от основна важност, в опит за намаляване на разходите, информира Bloomberg.

Този месец UBS e посъветвала своите банкери да пътуват в икономичната класа при полети с продължителност по-малко от пет часа според двама служители на банката. От средата на септември служителите на Merrill също са получили инструкции да пътуват с икономична класа за полети с продължителност до три часа.

Най-големите банки и брокерски къщи в света намаляват разходите си, за да оцелеят в кредитната криза, която доведе до фалита на Lehman Brothers Holdings Inc. и наложи закупуването на Merrill Lynch от страна на Bank of America Corp. Повече от 140 000 служители в сектора на финансовите услуги са били освободени, откакто започна ипотечната криза през 2007 г.

JPMorgan също е помолила в края на август своите висши служители да пътуват в икономичната класа при полети с продължителност под три часа.

Royal Bank of Scotland Plc, която вече е под контрола на правителството на Великобритания, е помолила служителите си по целия свят да пътуват с икономична класа при регионални командировки и да ограничат пътуванията като цяло.

Подразделението на HSBC Holdings Plc в Азия е помолило шефовете на отдели в Хонконг и клонови мениджъри да ограничат пътните разходи с 15-20% през следващата година.

HSBC препоръчва China Eastern Airlines Corp., третата най-голяма авиокомпания в страната вместо Hong Kong Dragon Airlines Ltd. за командировки до Шанхай.

Двупосочен билет в бизнес-класа по маршрута Хонконг-Шанхай струва 6 110 хонконгски долара (788 долара) с Dragonair, докато пътник в икономичната класа на China Eastern плаща 2 650 хонконгски долара.

Авиокомпаниите също усещат затягането на коланите в банките. Cathay Pacific Airways Ltd., която е собственик на Dragonair, отчете на 13 октомври първия спад в пътникопотока от 20 месеца насам и обяви, че търсенето е намаляло значително, тъй като кризата е ограничила бизнес пътуванията. Най-голямата авиокомпания в света по пазарна стойност Singapore Airlines Ltd., също отчита спад в броя на пътниците.

Базираната в Лондон HSBC също така е помолила банкерите си когато е възможно да заменят командировките с конферентни видео връзки.