Идва криза, време е за намаления в цените на стоките, пише най-четеното италианско списание "Панорама". От страх да загубят клиентите си заради спада на търсенето вследствие на кризата на финансовите пазари, търговците от всички нива в сектора на дистрибуцията - от големите вериги до бутиците - предприемат вълна от намаления.

Променени цени вече могат да се видят дори в престижните магазини за луксозни стоки, които по принцип не правеха намаления до сега.

От тази тенденция, според италианския седмичник, правят изключение само хранителните продукти, чиито цени, напротив - се увеличават. Във всички други сектори на потреблението спадът е чувствителен и тази тенденция ще се затвърди още повече, твърдят специалистите.

В Италия най-голямо намаление в цените има в продажбата на нови автомобили и мотори, на всякакъв вид електроника, на битова техника, както и на дрехи и обувки. Поевтиняването понякога стига дори до 50%.

Спря също строежът на нови търговски центрове. Търговците, които не се приспособяват към новите условия, са принудени да затворят.

Източник: БНР